Nytt omnikanalgrepp i Skärholmen

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Skärholmen Centrum, SKHLM, blir först i världen med en galleria bestående av showrooms för e-handlare där kunderna kan känna och klämma på varorna. i-ShopMall i SKHLM öppnar i slutet av november lagom till julhandeln.



Tanken bakom i-ShopMall i Skärholmen centrum är att enskilda varumärken och e-handlare ska kunna erbjuda sina kunder ”kläm och känn” på produkter.
Showroomen är utformade så att de kräver minimalt med personal och att de till och med kan vara helt obemannade. Den nu aktuella gallerian för e-handlare i Skärholmen centrum, SKHLM, blir på totalt cirka 2 700 kvadratmeter fördelat på butiks- och lagerytor.


– Det här är ett steg mot framtiden där e-handel och fysisk handel växer samman. Det är omnikanal-handel på riktigt. i-ShopMall har ett attraktivt koncept som kopplar samman e-handel med fysiska kunder och vice versa på ett mycket smart sätt. i-ShopMall passar väl in i vår vision med förnyelsen av Skärholmen centrum – att skapa en ny urban stadskärna för södra Stockholm, säger Carl Strufve, ansvarig för Grosvenor Europes verksamhet i Sverige i ett pressmeddelande.


Skärholmens Centrum ägs sedan 2015 av Grosvenor Europe. Under de senaste två åren har ett stort omdaningsarbete pågått och tanken är att återskapa en stadskänsla i det gamla köpcentrumet från 1960-talet.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Japansk kedja utökar på Åhléns

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Mulberry rasar efter svag brittisk trend

Särskild avgift på plastförpackningar?

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Nyhetsbrev

Boost för Boozt

Arkiv

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

Resultatförbättring för Lindex

1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.191