23948sdkhjf

Nytt omnikanalgrepp i Skärholmen

Skärholmen Centrum, SKHLM, blir först i världen med en galleria bestående av showrooms för e-handlare där kunderna kan känna och klämma på varorna. i-ShopMall i SKHLM öppnar i slutet av november lagom till julhandeln.



Tanken bakom i-ShopMall i Skärholmen centrum är att enskilda varumärken och e-handlare ska kunna erbjuda sina kunder ”kläm och känn” på produkter.
Showroomen är utformade så att de kräver minimalt med personal och att de till och med kan vara helt obemannade. Den nu aktuella gallerian för e-handlare i Skärholmen centrum, SKHLM, blir på totalt cirka 2 700 kvadratmeter fördelat på butiks- och lagerytor.


– Det här är ett steg mot framtiden där e-handel och fysisk handel växer samman. Det är omnikanal-handel på riktigt. i-ShopMall har ett attraktivt koncept som kopplar samman e-handel med fysiska kunder och vice versa på ett mycket smart sätt. i-ShopMall passar väl in i vår vision med förnyelsen av Skärholmen centrum – att skapa en ny urban stadskärna för södra Stockholm, säger Carl Strufve, ansvarig för Grosvenor Europes verksamhet i Sverige i ett pressmeddelande.


Skärholmens Centrum ägs sedan 2015 av Grosvenor Europe. Under de senaste två åren har ett stort omdaningsarbete pågått och tanken är att återskapa en stadskänsla i det gamla köpcentrumet från 1960-talet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.072