Arla inleder samarbete med prisjämförelsesajt

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Vill öka tillgången på data kring konsumentbeteenden.

Matspar.se är en prisjämförelsesajt som lanserades i fjol och har som mål att vara en oberoende aktör för enklare prisjämförelser.

Som en del i det arbetet inleder de nu ett samarbete med Arla Foods.

– Med en oberoende prisjämförelsesajt som Matspar.se får du som handlar mat en helt ny insyn och valfrihet, samtidigt som leverantörer får en unik källa till information om konsumentbeteenden och konvertering, säger Omid Ghanbari, vd och medgrundare av Matspar.se i en skriftlig kommentar.

Läs också: Matjättar startar ny plattform

Även Arla ser fördelar med samarbetet och möjligheterna till att få bättre insyn i konsumentbeteenden.

– Vi på Arla vill vara med på nära håll och driva utvecklingen av livsmedelshandeln, och letar därför alltid efter nya, spännande samarbetspartners. Matspar.se är en ny typ av aktör på den svenska marknaden som försöker underlätta och skapa värde för konsumenten genom att utveckla branschen,, säger David Bodén, senior digital business developer på Arla i ett pressmeddelande.

Mer om: Arla Food | Matspar.se


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Newbie öppnar sin första butik i London

Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Premiär för Kicks nya e-handel

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Flagship store till Gallerian i Stockholm

Twilfit slår upp dörrarna till nordens största underklädesbutik på 600 kvadratmeter.

Nyhetsbrev

Därför ska du investera i Stockholm

Arkiv

Intersport pudlar om kampanj

Intervjun
"Man måste gilla logistik för att vara en bra e-handlare"

– Butikslogistik och e-handelslogistik är väsensskild verksamhet. I den förstnämnda skickar man många varor till få, i den andra få varor till många. Det är svårt att få ihop till ett enda flöde. För e-handeln är logistiken hela affärsidén. Det säger Pär Svärdson, nätbokhandlarprofil, vd och medgrundare till snabbväxande nätapoteket Apotea.

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Klipp: Världens största e-handlare om framtiden

Brittisk hälsojätte expanderar i Sverige

Köper upp 30 år gamla familjeföretaget Hälsa för alla.

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Han ska leda ny sportjätte

Team Sportia och Sportringen bildar sportdivisionen SGN Sport. Därtill väntar lansering av ett nytt koncept inom cykel nästa år.

Lanserar egendesignad elcykel

Snart kan du köpa läppstift på Spotify

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Spelbolag: Drönaren blir årets julklapp

Med ett par dagar kvar tills årets julklapp offentliggörs är teknikprylen favorittippad.

Fortsatt dystert för Lindex

Ahlsell tecknar avtal med arbetsskyddsgrossist

Ökad försäljning för Clas Ohlson

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Lanserar showroom på nätet

Pressbyrån för kunder som har bråttom

Kvällsleverans från Åhléns

J.Lindeberg satsar på unified commerce

Teknikjätte till Sverige

CDON livesänder under Black Friday

Städhjälp blir årets leksak

Glädje och besvikelse när Stureplanerna stoppas

”Alla borde ha tillgång till säker kommunikation"

Handelsbranschen ligger i topp

Kanadensisk bokjätte utmanar Amazon

Något lägre vinst för Ica

Svenska designers öppnar pop-up butik

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148