Vaimo i shoppingtagen

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

IT-lösningsföretaget Vaimo förvärvar Notitium, ett svenskt företag som levererar IT-lösningar för hantering av produktinformation .


Syftet med förvärvet är att stärka erbjudandet inom PIM- och omnikanal-lösningar. Vaimos erbjudande inom PIM, som riktar sig mot den globala marknaden, omfattar nu både PIM-lösningar från inRiver och Akeneo.

IT-lösningsföretaget Vaimo förvärvar Notitium ett svenskt företag som levererar IT-lösningar för hantering av produktinformation .

–Att förvärva Notitium är ett viktigt strategiskt steg som innebär att vi ytterligare utökar och förbättrar vårt omnikanal-erbjudande gentemot våra befintliga och potentiella kunder inom B2B och B2C såväl i Sverige som övriga världen, säger David Holender, vd på Vaimo i ett pressmeddelande.

Han framhåller att efterfrågan på lösningar för att hantera produktinformation ökar kraftigt och att Vaimos lösningar kan implementeras separat eller som en del av en e-handelslösning på Magento Commerce-plattformen hos både befintliga och framtida kunder, 
Magnus Bengtsson, vd på Notitium säger att Notitium bland annat har utvecklat specialanpassade PIM-lösningar för livsmedelsföretag och handel.
I pressmeddelandet skriver Vaimo att förvärvet av Notitium följer det tidigare kommunicerade strategiska partnerskapet med InRiver.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget. Satsningen innefattar initialt sex fysiska butiker samt e-handel.

Nyhetsbrev

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Arkiv

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Kylskåpen säljer slut i värmen

Försäljningen ökade explosionsartat.

Säkerhet
"Många förstår inte att bank-id är en legitimation"

– De tror att det är ett lösenord, säger Ann-Marie Eklund Löwinder, med anledningen av att bank-id-bluffarna fortsätter.

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Kidsbrandstore öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Ny vd på plats - utnämndes i januari

Nytt byggvaruhus till Kristianstad

Då öppnar Falkenbergs nya handelsplats

Nu har sista munken sålts

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Bildar världens största förpackningsföretag

Nu öppnar Ikea i Indien

Här öppnar Elgiganten härnäst

Rederi kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Från Apoteket till Sportamore - ny logistikchef

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

Så sålde Zalando

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Amazons resultat långt över förväntan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.194