23948sdkhjf

Siktar på att bli bästa arbetsplats

E-handelslösningsföretaget ser att personaltrivsel lönar sig.

Det snabbväxande e-handelslösningsföretaget Avensia jobbar hårt med att behålla de mjuka värdena som får personalen att känna sig trygga och älska sitt jobb.

Nyligen anställda Stephanie Rosvall har till uppgift att rekrytera, men också att se till personalens behov ur både professionella och personliga aspekter.

Robin Gustafsson,vd på Avensia ser affärsmässigt på personalens trivsel – ”Vi vet att det krävs en extraordinär arbetsgivare för att attrahera extraordinär personal och vi är villiga att gå den extra milen för att bli bäst”, skriver han i ett pressmeddelande.

Vidare skriver han att det skapats en speciell vinnarkultur som tar fram det bästa ur personalen och ger ett exempel:

För att få fram nya idéer uppmanades medarbetarna att bygga ”något riktigt dåligt” och lägga ut på det interna nätet. Är det inte bra så kommer det att ge någon annan självförtroendet till att göra något bättre”. Det var ett sätt att få medarbetarna att våga testa sig fram genom att sänka förväntningarna.

Den årliga personalbarometern som mäter hur tillfredsställda medarbetarna är visar bättre resultat för varje år. Den 22 frågor långa undersökningen visade att den tillfredsställelsen ökat med 8 procent sedan förra året.. Sedan 2014 har ökningen varit 15 procent. Några av de aspekter som ökat mest är möjligheten att påverka sitt eget arbete, konflikthantering, stolthet över sitt jobb och möjlighet att påverka i företaget, skriver de.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063