Siktar på att bli bästa arbetsplats

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

E-handelslösningsföretaget ser att personaltrivsel lönar sig.

Det snabbväxande e-handelslösningsföretaget Avensia jobbar hårt med att behålla de mjuka värdena som får personalen att känna sig trygga och älska sitt jobb.

Nyligen anställda Stephanie Rosvall har till uppgift att rekrytera, men också att se till personalens behov ur både professionella och personliga aspekter.

Robin Gustafsson,vd på Avensia ser affärsmässigt på personalens trivsel – ”Vi vet att det krävs en extraordinär arbetsgivare för att attrahera extraordinär personal och vi är villiga att gå den extra milen för att bli bäst”, skriver han i ett pressmeddelande.

Vidare skriver han att det skapats en speciell vinnarkultur som tar fram det bästa ur personalen och ger ett exempel:

För att få fram nya idéer uppmanades medarbetarna att bygga ”något riktigt dåligt” och lägga ut på det interna nätet. Är det inte bra så kommer det att ge någon annan självförtroendet till att göra något bättre”. Det var ett sätt att få medarbetarna att våga testa sig fram genom att sänka förväntningarna.

Den årliga personalbarometern som mäter hur tillfredsställda medarbetarna är visar bättre resultat för varje år. Den 22 frågor långa undersökningen visade att den tillfredsställelsen ökat med 8 procent sedan förra året.. Sedan 2014 har ökningen varit 15 procent. Några av de aspekter som ökat mest är möjligheten att påverka sitt eget arbete, konflikthantering, stolthet över sitt jobb och möjlighet att påverka i företaget, skriver de.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Särskild avgift på plastförpackningar?

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Japansk kedja utökar på Åhléns

Muji bygger stort och nytt på Åhléns City i Stockholm. Barnavdelningen får maka på sig.

Mulberry rasar efter svag brittisk trend

Peak Performance tappar vd – går till Baby Björn

Efter fyra år lämnar Nicolas Warchalowski modesportföretaget.

Nyhetsbrev

Boost för Boozt

Arkiv

Ökad försäljning för Björn Borg

Rekordstark tillväxt i Björn Borgs jämförbara butiker i jämfört med i fjol. Sportmodebolagets utveckling i Benelux är dock bedrövlig.

Algavtal för sydkoreansk marknad

Simris Alg har tecknat avtal med Seoul-baserade Infobell om att sälja bolagets omega-3-tillskott.

Zetadisplay dubblade omsättningen

Lidl slutar sälja engångsartiklar av plast

Han går från Ica till Hobbex

E-handelschefen blir ny vd på prylföretaget.

1

Icas vinst sjönk

Ica Sverige besvikelse i rapport.

Resultatförbättring för Lindex

På nytt jobb
Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Säkerhet
Kortbedrägerier bromsar in i Sverige

Värmen sänker tron på framtiden

Het juli för Clas Ohlson

På nytt jobb
Klart med Postnords nya ordförande

På nytt jobb
Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.155