23948sdkhjf

Siktar på att bli bästa arbetsplats

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

E-handelslösningsföretaget ser att personaltrivsel lönar sig.

Det snabbväxande e-handelslösningsföretaget Avensia jobbar hårt med att behålla de mjuka värdena som får personalen att känna sig trygga och älska sitt jobb.

Nyligen anställda Stephanie Rosvall har till uppgift att rekrytera, men också att se till personalens behov ur både professionella och personliga aspekter.

Robin Gustafsson,vd på Avensia ser affärsmässigt på personalens trivsel – ”Vi vet att det krävs en extraordinär arbetsgivare för att attrahera extraordinär personal och vi är villiga att gå den extra milen för att bli bäst”, skriver han i ett pressmeddelande.

Vidare skriver han att det skapats en speciell vinnarkultur som tar fram det bästa ur personalen och ger ett exempel:

För att få fram nya idéer uppmanades medarbetarna att bygga ”något riktigt dåligt” och lägga ut på det interna nätet. Är det inte bra så kommer det att ge någon annan självförtroendet till att göra något bättre”. Det var ett sätt att få medarbetarna att våga testa sig fram genom att sänka förväntningarna.

Den årliga personalbarometern som mäter hur tillfredsställda medarbetarna är visar bättre resultat för varje år. Den 22 frågor långa undersökningen visade att den tillfredsställelsen ökat med 8 procent sedan förra året.. Sedan 2014 har ökningen varit 15 procent. Några av de aspekter som ökat mest är möjligheten att påverka sitt eget arbete, konflikthantering, stolthet över sitt jobb och möjlighet att påverka i företaget, skriver de.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Nu släpps Coops nya app

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade centrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Handeln skuggades under en dag

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Handlarna tror på julen

Arkiv

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Packat och klart på 59 sekunder

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Torkan slår mot julgranarna

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Loomis skriver jätteavtal i USA

Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Ytterligare en Ica-butik upphör

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

På nytt jobb
Lämnar Kappahl för Nelly

Går till tjänsten som inköpschef hos e-handlaren.

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Konkurserna minskar

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.182