Kicks öppnar flaggskepp i Norge

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

På torsdagen öppnardekosmetikkedjan Kicks sin första 550 kvadratmeter stora flagskeppsbutik i Oslo.

Butiken ligger i GlasMagasinet i Oslo.Företagets ambition med flagshipsbutiker är att kunna erbjuda vägledning, praktiska tips och inspiration. Här får kunderna ta del av ett stort tjänsteutbud i form av nail bar, brow bar, makeupstudio och behandlingsrum.

I flaggskeppsbutikerna finns prestigemärken som Jo Malone, La Mer, Frédéric Malle, By Terry, Laura Mercier och Hermès tillsammans med trendiga varumärken som Buxom, Smashbox, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills och LH Cosmetics från Linda Hallberg.

– Våra flagships ger oss optimala förutsättningar att visa för våra kunder hur vi suddar ut gränserna mellan digital och fysisk butik, och att vi satsar mycket på upplevelse- och tjänstebaserad handel. I våra flagships kan vi visa vår samlade bredd, och erbjuda ”extra allt”, både vad gäller produkter och tjänster. Det känns härligt att få introducera konceptet även i Norge, säger Gina Azaric, Marknadsdirektör på i ett pressmeddelande.

Kicks första flaggskeppsbutik startade i Femma i Göteborg i våras.




Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny Sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget. Satsningen innefattar initialt sex fysiska butiker samt e-handel.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Nyhetsbrev

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Kidsbrandstore öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Arkiv

Kylskåpen säljer slut i värmen

Försäljningen ökade explosionsartat.

Ny vd på plats - utnämndes i januari

Säkerhet
"Många förstår inte att bank-id är en legitimation"

– De tror att det är ett lösenord, säger Ann-Marie Eklund Löwinder, med anledningen av att bank-id-bluffarna fortsätter.

Nytt byggvaruhus till Kristianstad

Nu har sista munken sålts

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Då öppnar Falkenbergs nya handelsplats

Bildar världens största förpackningsföretag

Nu öppnar Ikea i Indien

Här öppnar Elgiganten härnäst

Rederi kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Pandora slimmar verksamheten efter börsras

Solskyddskrämer säljer som smör

Från Apoteket till Sportamore - ny logistikchef

Lämnar Nacka för Drottninggatan

Möbelföretag öppnar i BoConcepts tidigare lokaler i centrala Stockholm.

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Amazons resultat långt över förväntan

Klassiska klockmärket undviker konkurs

Saab blev en besvikelse

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.183