Kicks öppnar flaggskepp i Norge

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

På torsdagen öppnardekosmetikkedjan Kicks sin första 550 kvadratmeter stora flagskeppsbutik i Oslo.

Butiken ligger i GlasMagasinet i Oslo.Företagets ambition med flagshipsbutiker är att kunna erbjuda vägledning, praktiska tips och inspiration. Här får kunderna ta del av ett stort tjänsteutbud i form av nail bar, brow bar, makeupstudio och behandlingsrum.

I flaggskeppsbutikerna finns prestigemärken som Jo Malone, La Mer, Frédéric Malle, By Terry, Laura Mercier och Hermès tillsammans med trendiga varumärken som Buxom, Smashbox, Urban Decay, Anastasia Beverly Hills och LH Cosmetics från Linda Hallberg.

– Våra flagships ger oss optimala förutsättningar att visa för våra kunder hur vi suddar ut gränserna mellan digital och fysisk butik, och att vi satsar mycket på upplevelse- och tjänstebaserad handel. I våra flagships kan vi visa vår samlade bredd, och erbjuda ”extra allt”, både vad gäller produkter och tjänster. Det känns härligt att få introducera konceptet även i Norge, säger Gina Azaric, Marknadsdirektör på i ett pressmeddelande.

Kicks första flaggskeppsbutik startade i Femma i Göteborg i våras.




Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

De tar plats i Linden

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Ny vd på Strongpoint

Här öppnar Lyko

Helomvändning krävs för Lindex

Handlarna mer optimistiska

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Pricer ökar omsättningen

Nya chefer på Loomis

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143