23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så sålde H&M

Försäljningen under tredje kvartalet ökade med 4 procent i lokala valutor.

Under tredje tredje kvartalet 2017, perioden 1 juni till 31 augusti, ökade modekoncernens försäljning i lokala valutor med 4 procent. Exklusive moms uppgick försäljningen till 51,2 miljarder kronor jämför med nära 49 miljader för samma period i fjol. I svenska kronor låg försäljningsökningen på 5 procent.

”Försäljningen i kvartalet präglades av att sommarrean var betydligt större än i motsvarande kvartal föregående år – både avseende antal varor och snittrabatter – vilket hade en dämpande effekt på försäljningsökningen. Sommarens offensiva prisnedsättningar har lett till en förbättrad varulagersituation och goda förutsättningar för de nyinkomna höstvarorna”, skriver H&M i rapporten och noterar att höstförsäljningen inletts väl.

Vid utgången av tredje kvartalet upppgick antalet butiker till totalt 4 553 butiker jämfört med 4 135 butiker vid utgången av samma kvartal i fjol.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.103