Så sålde H&M

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Försäljningen under tredje kvartalet ökade med 4 procent i lokala valutor.

Under tredje tredje kvartalet 2017, perioden 1 juni till 31 augusti, ökade modekoncernens försäljning i lokala valutor med 4 procent. Exklusive moms uppgick försäljningen till 51,2 miljarder kronor jämför med nära 49 miljader för samma period i fjol. I svenska kronor låg försäljningsökningen på 5 procent.

”Försäljningen i kvartalet präglades av att sommarrean var betydligt större än i motsvarande kvartal föregående år – både avseende antal varor och snittrabatter – vilket hade en dämpande effekt på försäljningsökningen. Sommarens offensiva prisnedsättningar har lett till en förbättrad varulagersituation och goda förutsättningar för de nyinkomna höstvarorna”, skriver H&M i rapporten och noterar att höstförsäljningen inletts väl.

Vid utgången av tredje kvartalet upppgick antalet butiker till totalt 4 553 butiker jämfört med 4 135 butiker vid utgången av samma kvartal i fjol.

Mer om:H&M


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar pryl- och inredningsbutik

Han lämnar Clas Ohlson

Slutar som ekonomi- och finansdirektör efter sju år.

Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Lidl vill tillbaka till Norge

De ska aktivera kupongerna direkt i hyllan

Hon ska kvalitetssäkra Indiska

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Nyhetsbrev

Sällanköp drivs av näthandeln

Kläder och skor säljer överlägset mest online.

Arkiv

Butiken får el från taket

Regionchef på Kappahl till Indiska

1

Studie: Livsmedel inte problemet när det kommer till mikroplaster

Coops uppsagda Postnordavtal – regel snarare än undantag

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Securitas tecknar avtal med modejätte

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Coop säger upp avtalet med Postnord

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Woki in - Satori ut

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.259