Gunde Svan kampanjar för diesel

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Skidlegendaren deltar i reklamkampanj för Preem.

Preem säger sig med kampanjen vilja visa att det är skillnad på drivmedelsbolag och drivmedelsbolag. Därför ska de nu premiära sin svanenmärkta diesel i en ny kampanj som går under namnet "Det är skillnad".

– Att vara Svanenmärkt ställer också höga krav, bland annat ska drivmedlet innehålla minst 50 procent förnybar råvara och den får inte vara palmoljebaserade, säger Ulrica Bååthe, chef för marknadskommunikation på Preem i ett pressmeddelande.

För att verkligen betona det svanenmärkta drivmedlet har Preem nu alltså valt att ta in en annan "svan" för att kampanja för dem - Gunde Svan.

– Förhoppningsvis kan samarbetet skapa en större förståelse bland allmänheten kring frågor om förnybara drivmedel. En insikt om att det finns förnybara drivmedel gjord på restprodukter från svenska skogar och att vi kan bli självförsörjande på hållbara drivmedel, säger Gunde Svan i en kommentar.

Mer om:Preem


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Klart med Postnords nya ordförande

Hon valde Ica före Dramaten

Svenska Dagbladets före detta vd blir ny marknadsdirektör.

Hushållens konsumtion ökade i sommar

Detaljhandelskedja i konkurs efter 45 år

Stänger 102 butiker efter andra konkursen på fyra år.

Nätapoteket får sälja receptbelagt

Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Nyhetsbrev

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Arkiv

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget. Satsningen innefattar initialt sex fysiska butiker samt e-handel.

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Kylskåpen säljer slut i värmen

Försäljningen ökade explosionsartat.

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Kidsbrandstore öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Ny vd på plats - utnämndes i januari

Säkerhet
"Många förstår inte att bank-id är en legitimation"

– De tror att det är ett lösenord, säger Ann-Marie Eklund Löwinder, med anledningen av att bank-id-bluffarna fortsätter.

Då öppnar Falkenbergs nya handelsplats

Nytt byggvaruhus till Kristianstad

Nu har sista munken sålts

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Bildar världens största förpackningsföretag

Nu öppnar Ikea i Indien

Rederi kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Solskyddskrämer säljer som smör

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Amazons resultat långt över förväntan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.181