23948sdkhjf

Sveriges e-handelsraketer kartlagda

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Betalplattformen Payson har kartlagt Sveriges e-handelsraketer och listat vilka e-butiker som har haft högst procentuell tillväxt under 2016.



Kartläggningen baseras på statistik från Allabolag.se.
Toppar listan gör Moodcompany.com som säljer partytillbehör och därefter följer e-butikerna Solestory.se och Crystalline.se.
Ettan, partytillbehörsbutiken Moodcompany.com hade en tillväxt på 61 850 procent.
Därefter placerar sig skoföretaget Solestory.se från Bollnäs och inredningsföretaget Crystalline.se med bas i Östersund.
– E-handeln växer inom de flesta kategorier, men vi kan se att de produkter som är mest populära är kläder, sporttillbehör och inredning. Nu ser vi fram emot en stark avslutning på året där vi med säkerhet kommer att se ytterligare försäljningsrekord för e-handeln, säger Emma Lindgren, marknadschef på Payson i ett pressmeddelande.
Hon framhåller att storstäderna toppar listan. Stockholm och Västra Götaland har flest företag representerade på listan över e-handelsraketer.
Topplista: Sveriges e-handelsraketer
1. Moodcompany.com        61 850 procent
2. Solestory.se                   47 718  procent
3. 3. Crystalline.se            14 250   procent
4. Buyersclub.se               10 250   procent
5. Lightboxdeco.com          9 725   procent
6. Sagolandet.nu                9 100   procent
7. Maddii.se                        6 386   procent
8. Gosharp.se                     6 086   procent
9. Stockholmfurniture.se     5 800   procent
10. Mrgrillz.se                     5 229   procent

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (1)
Startsidan just nu

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

På nytt jobb
Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Icagruppens strategi- och affärsutvecklingsdirektör ersätter Håkan Åkerström.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Nyhetsbrev

Fortsätter satsning på kontantcenter

Arkiv

Kafékedja öppnar i Kina

Åhléns marknadschef får gå efter omorganisation

Hon får utökat ansvar när varuhuskedjan smälter samman marknad och försäljning.

Lekextra drar upp tempot – förhandlar om tidigare BR-lägen

Norska Nordic Toy Team har köpt 20 av Top-Toys butiker och förhandlar med fastighetsägare i Sverige om fler butikslägen.

16 nya butiker i fjol

Framgång för Pricer

Tvärstopp för Odd Molly

Kinnevik ny storägare i Mathem

Mathem får in 400 miljoner i cash: ”Stora planer”.

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Stärkt Lindex

Joe & The Juice-grundaren avgår som vd

Har varit den snabbväxande kedjans vd sedan starten 2002.

JC i rekonstruktion igen

Rekonstruktören om affärsmodellen som ska rädda JC.

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Ikea öppnar för externa märken

Så ska blomsterkedjan maxa försäljningen på Alla hjärtans dag

Varuhus satsar på att snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

På nytt jobb
Generationsskifte hos fastighetsutvecklare

Han blir ny vd i Sverige för TK Development.

Busch Thor upprörd: ”Tillträdesförbud räcker inte”

Kristdemokraterna och Svensk Handel vill se ännu hårdare tag.

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Här öppnar Lakritsroten

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

Här tar H&M över efter Willys

Så ser nya Deichmann ut

Preem fortsätter med Dagab

Familjen Persson har ökat i H&M

Stabilt år för dagligvaruhandeln

På nytt jobb
Ny chef på Krav

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122