23948sdkhjf

Modekedja utvecklar kundbemötandet

Kappahl har nu lanserat e-handelshoppingtjänst och en hämta i butik-service.

Kappahl lanserade i månadsskiftet tjänst för att hämta e-handlade varor i butik och lösningar för kunden att få hjälp att e-handla i kedjans 169 svenska butiker, shop online in store. Initialt lanseras service i svenska butiker och kort därefter väntar butiker i Finland och Norge, där kedjan har 52 respektive 90 butiker. Målsättningen är att införa tjänsterna även i butikerna i Polen på sikt.

– Alla sätt att shoppa på KappAhl ska vara integrerade. Online och fysisk butik är inte olika kanaler utan två delar av samma KappAhl. Det är kunden som väljer och vi som levererar. I och med att online alltid är påfyllt har vi nu heller aldrig slut på varan i butik, säger Charlotte Katz, chef för digital utveckling på Kappahl. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125