Komplett öppnar i Finland

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

På måndagen öppnade Komplett Group sin nya webbplats i Finland. Bolaget uppger att den ska sälja hela Kompletts lagerförda sortiment.

Enligt Postnords rapport E-handeln i Norden shoppar närmare 50 procent av Finlands befolkning på nätet varje månad. Nästan hälften av handeln sker från utlandet. 
- Finland är en ny spännande marknad för oss att växa i säger Live Haukvik, COO för Kompletts nätbutiker i Norden i ett pressmeddelande.

Han förklarar vidare att. huvudfokus i första fasen kommer att vara datorutrustning, Komplett PC och gaming, men hela sortimentet kommer att vara tillgängligt för de finska konsumenterna.

- Finland öppnar upp möjligheter för oss, fortsätter Live Haukvik. En orsak till att stora delar av näthandeln sker utanför Finlands egna gränser, har sin förklaring i att en del intressanta produkter inte finns i lokala nätbutiker.

Han framhåller att Kompletts ambitioner är att utvecklas till en marknadsplats där externa partners kan sälja sina produkter på Kompletts plattform.

–Planen är att rulla ut marknadsplatsen så fort vi har etablerat Komplett som ett varumärke och har fått en betydande kundbas i den finska marknaden. Då kommer Komplett vara stället där kunderna kan handla det mesta från A-Ö, avslutar han.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Woki in - Satori ut

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Karma till Storbritannien

Helomvändning krävs för Lindex

Här öppnar Lyko

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och blir större med bland annat utegym på taket, fler mötesplatser i form av matställen och ett större fokus på digitalisering och service. Dessutom genomförs en stor satsning på sportmode och på skönhet för herrar.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Elon lockas till Gävle

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Åkeri först i Bjuv

Byggmax till Malung

Duni köper förpackningsbolag

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.181