23948sdkhjf

Näthandel nästa för Paradiset

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Efter en framgångsrik crowdfundingkampanj vill butikskedjan expandera.

Med en vecka kvar på sin framgångsrika crowdfundingkampanj där kedjan samlat in nästan 16 miljoner kronor av 24 möjliga har Paradiset nu planer på att expandera med en näthandel.

Läs också: Matsmart växer: ”Fördubblas”

Det är på sin Facebook-sida som Paradiset annonserar planerna på att nästa år starta en näthandel, något som enligt dem de planerat för ända sedan starten. Planer som nu kan snabbas på med den stora pengainjektionen som crowdfundingkampanjen innebär.

Enligt vd och grundare Johannes Cullberg är näthandel ett snabbt sätt att få en större spridning i landet i jämförelse med motsvarande satsningar på fysisk handel.

– Vi vet att det finns intresse för oss i fler delar av landet. Ska vi bygga en fysik butik i taget så tar expansionen för lång tid. Vi får upp större volymer och kan ha ännu bättre priser. Det gör att vi konkurrerar ännu bättre gentemot andra aktörer. Svenskar är priskänsliga. Med näthandel i bilden blir vi också ännu mer intressanta för investerare, säger han till Dagens industri.

Exakt hur näthandeln kommer se ut är inte färdigutrett i nuläget men enligt Johannes Cullberg är Apotea, snarare än Mathem eftersom Cullberg menar att Paradiset inte kan satsa på en modell med förluster under flera år.

I dagsläget är det också enligt Johannes Cullberg möjligt att de inte satsar på färskvaror utan bara produkter med lång hållbarhet. Leveranser samma dag är heller inget som Paradiset tittar på nu.

Mer om:Paradiset


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Så ska Ikea komma närmare storstadskunderna

Möbeljätten investerar miljarder i fastigheter för att skapa integrerade centrumlägen.

Chiquelle bofäster sig i Norge

Expanderar med tullfria leveranser.

Imaginärt för Carlings

Nu släpps Coops nya app

Handeln skuggades under en dag

Unik digital satsning när NK julskyltar

Levandegör julskyltningen med AR.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Krönika
”Framtidssäkra med omnikanal”

Arkiv

Handlarna tror på julen

Packat och klart på 59 sekunder

Han är ny ledamot i Axel Johnson

Electrolux vd på ny post.

Ny Ica Maxi där Coop Forum misslyckades

Hon ska förnya läskjättens image

Nya Sverigechefen Sofie Eliasson Morsink om Coca-Colas framtidsplaner. 


Torkan slår mot julgranarna

Loomis skriver jätteavtal i USA

Kläder, hemelektronik och skönhet i topp under Black friday

Så mycket ökar omsättningen jämfört med i fjol, enligt Svensk Handel.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Ytterligare en Ica-butik upphör

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Jula och Thon i stort samarbete

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

På nytt jobb
Lämnar Kappahl för Nelly

Går till tjänsten som inköpschef hos e-handlaren.

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Konkurserna minskar

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.19