23948sdkhjf

Näthandel nästa för Paradiset

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Efter en framgångsrik crowdfundingkampanj vill butikskedjan expandera.

Med en vecka kvar på sin framgångsrika crowdfundingkampanj där kedjan samlat in nästan 16 miljoner kronor av 24 möjliga har Paradiset nu planer på att expandera med en näthandel.

Läs också: Nu kommer Paradiset hem

Det är på sin Facebook-sida som Paradiset annonserar planerna på att nästa år starta en näthandel, något som enligt dem de planerat för ända sedan starten. Planer som nu kan snabbas på med den stora pengainjektionen som crowdfundingkampanjen innebär.

Enligt vd och grundare Johannes Cullberg är näthandel ett snabbt sätt att få en större spridning i landet i jämförelse med motsvarande satsningar på fysisk handel.

– Vi vet att det finns intresse för oss i fler delar av landet. Ska vi bygga en fysik butik i taget så tar expansionen för lång tid. Vi får upp större volymer och kan ha ännu bättre priser. Det gör att vi konkurrerar ännu bättre gentemot andra aktörer. Svenskar är priskänsliga. Med näthandel i bilden blir vi också ännu mer intressanta för investerare, säger han till Dagens industri.

Exakt hur näthandeln kommer se ut är inte färdigutrett i nuläget men enligt Johannes Cullberg är Apotea, snarare än Mathem eftersom Cullberg menar att Paradiset inte kan satsa på en modell med förluster under flera år.

I dagsläget är det också enligt Johannes Cullberg möjligt att de inte satsar på färskvaror utan bara produkter med lång hållbarhet. Leveranser samma dag är heller inget som Paradiset tittar på nu.

Mer om:Paradiset
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vd-skifte hos Eton

Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Så ska Swish erövra dagligvaru- och servicehandeln

På nytt jobb
Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Icagruppens strategi- och affärsutvecklingsdirektör ersätter Håkan Åkerström.

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Sportbutik kan ta hem Postnords logistikpris

Pandora med ny vd

Nyhetsbrev

Fortsätter satsning på kontantcenter

Arkiv

Kafékedja öppnar i Kina

Åhléns marknadschef får gå efter omorganisation

Hon får utökat ansvar när varuhuskedjan smälter samman marknad och försäljning.

Lekextra drar upp tempot – förhandlar om tidigare BR-lägen

Norska Nordic Toy Team har köpt 20 av Top-Toys butiker och förhandlar med fastighetsägare i Sverige om fler butikslägen.

16 nya butiker i fjol

Framgång för Pricer

Tvärstopp för Odd Molly

Kinnevik ny storägare i Mathem

Mathem får in 400 miljoner i cash: ”Stora planer”.

Ica-profil blir ny vd hos Fazer

Stärkt Lindex

Joe & The Juice-grundaren avgår som vd

Har varit den snabbväxande kedjans vd sedan starten 2002.

JC i rekonstruktion igen

Rekonstruktören om affärsmodellen som ska rädda JC.

Lyxmodehus dubblerar butiksytan

Ikea öppnar för externa märken

Så ska blomsterkedjan maxa försäljningen på Alla hjärtans dag

Varuhus satsar på att snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

På nytt jobb
Generationsskifte hos fastighetsutvecklare

Han blir ny vd i Sverige för TK Development.

Busch Thor upprörd: ”Tillträdesförbud räcker inte”

Kristdemokraterna och Svensk Handel vill se ännu hårdare tag.

Nytt läge för Coop

Rejält resultattapp för sportkedjan

Handlare vill se kameror i Stenstan

Här öppnar Lakritsroten

Öppnar ny avdelning för ur och juveler

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

Här tar H&M över efter Willys

Så ser nya Deichmann ut

Preem fortsätter med Dagab

Familjen Persson har ökat i H&M

Stabilt år för dagligvaruhandeln

På nytt jobb
Ny chef på Krav

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.127