23948sdkhjf

När tre blir en - Scandinavian Photo uppgraderar

Scandinavian Photo öppnar sin första kompletta flaggskeppsbutik i Sverige i början på 2018.

Som Dagens Handel skrev i går öppnas Scandinavian Photo en ny butik på Vasagatan 16 i centrala Stockholm, samtidigt som man stänger sina tre nuvarande butiker.

I samband med öppningen av den nya butiken lanseras även ett helt nytt koncept, både visuellt och innehållsmässigt.

Företaget skriver i ett pressmeddelande att målsättningen med den nya butiken är att kunna erbjuda en helhetsupplevelse kring foto och film i form av ett upplevelsecenter som blir den första i sitt slag i Norden. Den nya butiken kommer vara ett komplett upplevelsecenter för allt som ryms inom ramen för att skapa och se bilder oavsett om det är stillbild eller video. Det innebär en butik med marknadens bredaste sortiment av hårdvaror och tillbehör för såväl entusiaster som yrkesfotografer.

Lokalen kommer även inrymma fotostudio, ett brett hyrsortiment, printavdelning med eget printlabb, kurs- och föreläsningslokaler, avdelning för PRO- och B2B-kunder, serviceavdelning, café samt plats för fotografer att sitta och arbeta. I den nya butiken kommer även SPART, en del av Scandinavian Photo Group, ta plats med eget galleri samt försäljning av moderna posters och signerad fotokonst.

Den nya butiken som kommer uppgå till totalt 865 kvadratmeter fördelat på två plan ligger på Vasagatan 16 i Stockholm, mitt emot centralstationen i Klara C-huset. Butiken som just nu är under uppbyggnad kommer bjuda in alla besökare till en ljus, modern och stilren lokal med en genomgående skandinavisk design. När dörrarna slås upp till den nya butiken i början på 2018 kommer det vara till en helt ny typ av mötesplats för alla foto- och videointresserade med generösa öppettider och förstklassig service.

 Syftet med den nya butiken är att förbättra den totala kundupplevelsen genom att inrymma alla olika delar som rör bilden på ett och samma ställe i en lättillgänglig lokal mitt i centrala Stockholm. Genom ökad tillgänglighet och förbättrad service kommer vi kunna erbjuda våra kunder en helhetsupplevelse oavsett om fotograferandet är kundens hobby eller heltidsyrke, säger Andreas Bränd, Chief Commercial Officier på Scandinavian Photo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125