När tre blir en - Scandinavian Photo uppgraderar

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Scandinavian Photo öppnar sin första kompletta flaggskeppsbutik i Sverige i början på 2018.

Som Dagens Handel skrev i går öppnas Scandinavian Photo en ny butik på Vasagatan 16 i centrala Stockholm, samtidigt som man stänger sina tre nuvarande butiker.

I samband med öppningen av den nya butiken lanseras även ett helt nytt koncept, både visuellt och innehållsmässigt.

Företaget skriver i ett pressmeddelande att målsättningen med den nya butiken är att kunna erbjuda en helhetsupplevelse kring foto och film i form av ett upplevelsecenter som blir den första i sitt slag i Norden. Den nya butiken kommer vara ett komplett upplevelsecenter för allt som ryms inom ramen för att skapa och se bilder oavsett om det är stillbild eller video. Det innebär en butik med marknadens bredaste sortiment av hårdvaror och tillbehör för såväl entusiaster som yrkesfotografer.

Lokalen kommer även inrymma fotostudio, ett brett hyrsortiment, printavdelning med eget printlabb, kurs- och föreläsningslokaler, avdelning för PRO- och B2B-kunder, serviceavdelning, café samt plats för fotografer att sitta och arbeta. I den nya butiken kommer även SPART, en del av Scandinavian Photo Group, ta plats med eget galleri samt försäljning av moderna posters och signerad fotokonst.

Den nya butiken som kommer uppgå till totalt 865 kvadratmeter fördelat på två plan ligger på Vasagatan 16 i Stockholm, mitt emot centralstationen i Klara C-huset. Butiken som just nu är under uppbyggnad kommer bjuda in alla besökare till en ljus, modern och stilren lokal med en genomgående skandinavisk design. När dörrarna slås upp till den nya butiken i början på 2018 kommer det vara till en helt ny typ av mötesplats för alla foto- och videointresserade med generösa öppettider och förstklassig service.

 Syftet med den nya butiken är att förbättra den totala kundupplevelsen genom att inrymma alla olika delar som rör bilden på ett och samma ställe i en lättillgänglig lokal mitt i centrala Stockholm. Genom ökad tillgänglighet och förbättrad service kommer vi kunna erbjuda våra kunder en helhetsupplevelse oavsett om fotograferandet är kundens hobby eller heltidsyrke, säger Andreas Bränd, Chief Commercial Officier på Scandinavian Photo.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ikea i nytt logistikläge

På fredagen öppnade Ikea sitt nya e-handelslager i Arlandastad norr om Stockholm.Ett perfekt logistikläge, enligt Ikeas kundupplevelseansvarige Peter Nilsson.

Här öppnar Lakritsroten

Vinstras för Strongpoint

Bring börjar med research

Initiativet får Transportföretagens hållbarhetspris

Bagaren och kocken med ny vd

Arkiv

Från Ikea till Ellos

E-handelskunder kräver snabba svar

Koll på GDPR
GDPR ett steg mot en digital inre marknad

Hans Peter Erlingsson, vd för dotterbolaget Digital Law inom Knowit-koncernen hoppas att fler ser den nya dataskyddsförordningen, GDPR, som en möjliggörare.

Ica-gruppens storförvärv godkänt – med reservation

Zoobranschen möts och lär

Leksaksmässa med moderna inslag

Baby- och leksaksbranschen hade bråda dagar i Upplands Väsby i veckan. 70 utställare fanns på plats för att visa nyheter för fack-inköpare.

Apoteket AB ökade omsättningen

Hon köper Grand Parfymeri

Twist & Tangos tidigare vd förvärvar skönhetsbutiker.

Apoteket AB byter ordförande

Newbie till Femman

Rånvåg mot elektronikbranschen

Paradisets crowdfunding - en framgång

Mer än 20 miljoner kronor och nya storinvesterare efter avslutad kampanj.

Apple Pay till Sverige

Jula öppnar två varuhus samma dag

Totalvändning för VRG

Resultatet stärktes och den jämförbara försäljningen ökade med 9 procent under fjärde kvartalet. Nu väntar ökat fokus på synergier mellan e-handel och fysisk butik.

Namnet klart för Axfoods nätapotek

Kosmetikkedja expanderar i stor stil

Kicks öppnar nu sin tredje flaggskeppsbutik i år, denna gång i Malmö.

1

Mobil plånbok floppade

7-Eleven tydliggör konceptet

Ett paket från Brunna

Pinsamt avslöjande för H&M

ÖoB öppnar sitt andra varuhus i Karlstad.

Detaljhandeln kartlagd på kommunnivå

Clas Ohlson septemberökar

Årets Ruter Dam utsedd

Jysk och Dollarstore till ny handelsplats

Matkassebolaget vill in på börsen

Plantagen öppnar nya butiker

Ikeas siffror släppta

Från Skanska till Vasakronan

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.179