23948sdkhjf

7-Eleven tydliggör konceptet

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

7-Eleven har registrerat varumärkena Foodvenience och The World’s Smallest Foodcourt.

 Syftet med varumärkesregistreringarna är att tydliggöra det som 7-Eleven erbjuder sina kunder. "Med sina varierande matalternativ, snabbhet och tillgänglighet, både i storstäder och längs vägen, har 7-Eleven länge erbjudit sina kunder Foodvenience." skriver de i ett pressmedeelande.

I och med varumärkesregistreringen görs det nu officiellt. Med The World’s Smallest Foodcourt erbjuder 7-Eleven en rad olika alternativ inom mat och dryck för kundernas varierande behov.

– Konkurrensen hårdnar och fler och fler sneglar på vad vi gör, Foodvenience; snabb mat för människor i farten. Vi ser det hända både i citylägen där premiumaktörer nischar sig mot snabb mat och längs väg där maten blir mer betydelsefull än drivmedel, säger Amanda Mompalao de Piro, Marknadschef på 7-Eleven. 

Hon förklarar att  man på 7-Eleven numera kan köpa allt från nyheten Rödbetsbiff & quinoa till en klassisk grillad med bröd och samtidigt som boka tågresa, ladda kontantkort, köpa en bit choklad och ta med en kaffe till dagens första möte.

– För att lyckas på marknaden måste vi vara snabba att haka på trender och vi tar influenser från hela världen. Vi erbjuder våra kunder tid och säljer produkter och färsk mat som både är god och ser god ut, i kombination med ett anpassat sortiment av viktiga varor som våra kunder efterfrågar. Beroende på butikens läge kan även sortimentet anpassas, fortsätter Amanda Mompalao de Piro. 

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Ny landschef för Normal

Lämnar Salling Group och Føtex för detaljhandelskedjan i Danmark.

Nyhetsbrev

På nytt jobb
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

Arkiv

Här är de nya ministrarna

200 tjänster ska bort på Ica

Omorganisationen ska frigöra resurser till bland annat digitaliseringen.

Butikskoncept i konkurs

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Galleria med nya modekoncept

Apotekskedja i vårdsatsning - öppnar i samarbete med nätläkare

Här stänger Polarn O. Pyret

Apotea över 2 miljarder

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Extra: Coop öppnar 18 butiker

Coop släpper bomb. Här öppnar 18 butiker under 2019.

Cristina Stenbeck lämnar Kinneviks styrelse i vår

Ställer inte upp för omval till Kinneviks styrelse vid årsstämman.

Ny sängspecialist i Malmö

Nedläggningstrend i Icas posthantering?

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Detaljhandelskoncern köper delar av BR

Nettos ägare köper BR:s lager och rättigheterna till varumärket i Danmark.

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Nu säljs lagret ut

Så summerar Mio 2018

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Han lämnar Qliro

Ny finanschef på Scandi Standard

Här öppnar H&M

Här stänger Hemtex efter 20 år

Digitala butiker ska utmana Amazon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.137