7-Eleven tydliggör konceptet

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

7-Eleven har registrerat varumärkena Foodvenience och The World’s Smallest Foodcourt.

 Syftet med varumärkesregistreringarna är att tydliggöra det som 7-Eleven erbjuder sina kunder. "Med sina varierande matalternativ, snabbhet och tillgänglighet, både i storstäder och längs vägen, har 7-Eleven länge erbjudit sina kunder Foodvenience." skriver de i ett pressmedeelande.

I och med varumärkesregistreringen görs det nu officiellt. Med The World’s Smallest Foodcourt erbjuder 7-Eleven en rad olika alternativ inom mat och dryck för kundernas varierande behov.

– Konkurrensen hårdnar och fler och fler sneglar på vad vi gör, Foodvenience; snabb mat för människor i farten. Vi ser det hända både i citylägen där premiumaktörer nischar sig mot snabb mat och längs väg där maten blir mer betydelsefull än drivmedel, säger Amanda Mompalao de Piro, Marknadschef på 7-Eleven. 

Hon förklarar att  man på 7-Eleven numera kan köpa allt från nyheten Rödbetsbiff & quinoa till en klassisk grillad med bröd och samtidigt som boka tågresa, ladda kontantkort, köpa en bit choklad och ta med en kaffe till dagens första möte.

– För att lyckas på marknaden måste vi vara snabba att haka på trender och vi tar influenser från hela världen. Vi erbjuder våra kunder tid och säljer produkter och färsk mat som både är god och ser god ut, i kombination med ett anpassat sortiment av viktiga varor som våra kunder efterfrågar. Beroende på butikens läge kan även sortimentet anpassas, fortsätter Amanda Mompalao de Piro. 



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Säger nej till Black Friday

Kronans Apotek öppnar nytt

Förbjudet att diskriminera nätshoppare

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Nyhetsbrev

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Arkiv

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

"Parfymindustrin är förlegad"

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Säljer Gymgrossisten till reapris

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.155