23948sdkhjf

7-Eleven tydliggör konceptet

7-Eleven har registrerat varumärkena Foodvenience och The World’s Smallest Foodcourt.

 Syftet med varumärkesregistreringarna är att tydliggöra det som 7-Eleven erbjuder sina kunder. "Med sina varierande matalternativ, snabbhet och tillgänglighet, både i storstäder och längs vägen, har 7-Eleven länge erbjudit sina kunder Foodvenience." skriver de i ett pressmedeelande.

I och med varumärkesregistreringen görs det nu officiellt. Med The World’s Smallest Foodcourt erbjuder 7-Eleven en rad olika alternativ inom mat och dryck för kundernas varierande behov.

– Konkurrensen hårdnar och fler och fler sneglar på vad vi gör, Foodvenience; snabb mat för människor i farten. Vi ser det hända både i citylägen där premiumaktörer nischar sig mot snabb mat och längs väg där maten blir mer betydelsefull än drivmedel, säger Amanda Mompalao de Piro, Marknadschef på 7-Eleven. 

Hon förklarar att  man på 7-Eleven numera kan köpa allt från nyheten Rödbetsbiff & quinoa till en klassisk grillad med bröd och samtidigt som boka tågresa, ladda kontantkort, köpa en bit choklad och ta med en kaffe till dagens första möte.

– För att lyckas på marknaden måste vi vara snabba att haka på trender och vi tar influenser från hela världen. Vi erbjuder våra kunder tid och säljer produkter och färsk mat som både är god och ser god ut, i kombination med ett anpassat sortiment av viktiga varor som våra kunder efterfrågar. Beroende på butikens läge kan även sortimentet anpassas, fortsätter Amanda Mompalao de Piro. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109