23948sdkhjf

7-Eleven tydliggör konceptet

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

7-Eleven har registrerat varumärkena Foodvenience och The World’s Smallest Foodcourt.

 Syftet med varumärkesregistreringarna är att tydliggöra det som 7-Eleven erbjuder sina kunder. "Med sina varierande matalternativ, snabbhet och tillgänglighet, både i storstäder och längs vägen, har 7-Eleven länge erbjudit sina kunder Foodvenience." skriver de i ett pressmedeelande.

I och med varumärkesregistreringen görs det nu officiellt. Med The World’s Smallest Foodcourt erbjuder 7-Eleven en rad olika alternativ inom mat och dryck för kundernas varierande behov.

– Konkurrensen hårdnar och fler och fler sneglar på vad vi gör, Foodvenience; snabb mat för människor i farten. Vi ser det hända både i citylägen där premiumaktörer nischar sig mot snabb mat och längs väg där maten blir mer betydelsefull än drivmedel, säger Amanda Mompalao de Piro, Marknadschef på 7-Eleven. 

Hon förklarar att  man på 7-Eleven numera kan köpa allt från nyheten Rödbetsbiff & quinoa till en klassisk grillad med bröd och samtidigt som boka tågresa, ladda kontantkort, köpa en bit choklad och ta med en kaffe till dagens första möte.

– För att lyckas på marknaden måste vi vara snabba att haka på trender och vi tar influenser från hela världen. Vi erbjuder våra kunder tid och säljer produkter och färsk mat som både är god och ser god ut, i kombination med ett anpassat sortiment av viktiga varor som våra kunder efterfrågar. Beroende på butikens läge kan även sortimentet anpassas, fortsätter Amanda Mompalao de Piro. 



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Amazon ett steg närmare – har etablerat filial i Sverige

Apotea inför avgaskrav för fraktbolagen

Se upp – nu kommer bluffblanketten igen

Kedjorna som driver omsättningen

Heltäckande och unik kartläggning av Sveriges butiksbestånd.

Underklädeskedja öppnar outlet

Nu inleder Datainspektionen GDPR-granskning

Fokus på samtycke som rättslig grund.

Nyhetsbrev

Flera handlare hotas av konkurs

Handeln, servicebutikerna och nu krögarna. Företagarna i Göteborgs innerstad vittnar om att kommunen dödsdömer näringslivet.

Arkiv

Efter kaoset: Postnord släpper stort åtgärdspaket

Så ska logistikjätten klara Black friday-anstormningen.

Matleveranstjänst till Göteborg

Två nya butiker till MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

Stadium omorganiserar och varslar

Så ser en hållbar ledare ut

Då öppnar Beijer Byggmaterial sin nya anläggning

Rizzo avvecklas som butikskedja

Sportamore lanserar ny affärsmodell - Adidas först ut

På nytt jobb
Hon ska hjälpa handeln mot bedrägerier

Svensk Handel rekryterar expert från Polisen.

1

Byter ut glödlampor – tjänar 1,8 miljarder

Het sommar – sval försäljning för Byggmax

Här kommer nästa Dollarstore

DEBATT
Kompetensförsörjning är en ödesfråga

Handeln digitaliseras snabbt. Trots det är branschen sämst på att kompetensutveckla befintliga medarbetare, skriver Unionens Henrik Ehrenberg i en debattartikel.

Anställda anklagas för korruption och människohandel

Filippa K i Amazons första fysiska modebutik i Europa

Klartecken för Ica och Min Doktor

Icas köp av Min Doktor har kritiserats av Läkarförbundet. Nu har affären fått grönt ljus.

1

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

Ny e-handlare ska slåss om matkunderna

Sverige är bäst på kontantlöshet

Shopgun tar sikte på reklambladen

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Mathems vd sågar granskningen

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Ikea ökar - främst i Sverige

”Skitmarginaler”

”Nu kanske man får andas”

Ny Stora Coop till Stockholm

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.236