Kosmetikkedja expanderar i stor stil

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Kicks öppnar nu sin tredje flaggskeppsbutik i år, denna gång i Malmö.

 Under hösten har butiken i Hansa byggts om och den 19 oktober öppnar butiken som Flagship. Den kommer då att inta 800 kvadratmeter i Malmös nyrenoverade citygalleria. Butiken kommer att erbjuda ett bredare tjänsteutbud kombinerat med ett stort sortiment av varumärken och en butiksmiljö som man betecknar som ”något utöver det vanliga”. Målet är att bli en skönhetsdestination för hela Malmöregionen.
Under våren 2017 öppnade kedjan sin första flaggskeppsbutik i Femman i Göteborg och i mitten av september sin andra i GlasMagasinet i Oslo. Båda butikerna har haft en flygande start.
– Sedan invigningen av vår Flagship i Femman den 28:e april fram till sista juli i år, har vi nästan dubblerat vår försäljning i jämförelse med samma period förra året. Under samma period har även antalet besökare ökat med 55 procent. Även vår Flagship i Oslo visar redan starka siffror. Detta ser vi som ett bevis för att vi har ett koncept som verkligen tilltalar våra kunder - både befintliga och nya, säger Kicks marknadschef Gina Azaric.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Nyhetsbrev

Lidls reklam inför rätta

Jämförelse mellan kedjans egna produkter med andras gick för långt enligt leverantörerna.

Arkiv

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Ny vd på Strongpoint

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Handlarna mer optimistiska

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Karma till Storbritannien

Här öppnar Lyko

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.259