Kosmetikkedja expanderar i stor stil

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Kicks öppnar nu sin tredje flaggskeppsbutik i år, denna gång i Malmö.

 Under hösten har butiken i Hansa byggts om och den 19 oktober öppnar butiken som Flagship. Den kommer då att inta 800 kvadratmeter i Malmös nyrenoverade citygalleria. Butiken kommer att erbjuda ett bredare tjänsteutbud kombinerat med ett stort sortiment av varumärken och en butiksmiljö som man betecknar som ”något utöver det vanliga”. Målet är att bli en skönhetsdestination för hela Malmöregionen.
Under våren 2017 öppnade kedjan sin första flaggskeppsbutik i Femman i Göteborg och i mitten av september sin andra i GlasMagasinet i Oslo. Båda butikerna har haft en flygande start.
– Sedan invigningen av vår Flagship i Femman den 28:e april fram till sista juli i år, har vi nästan dubblerat vår försäljning i jämförelse med samma period förra året. Under samma period har även antalet besökare ökat med 55 procent. Även vår Flagship i Oslo visar redan starka siffror. Detta ser vi som ett bevis för att vi har ett koncept som verkligen tilltalar våra kunder - både befintliga och nya, säger Kicks marknadschef Gina Azaric.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Säkerhet
Svensk larmdosa kan prisas av EU

Start-up-företaget Minut tävlar om en halv miljon kronor i internationellt tillväxtstöd.

Trio bakom Åhléns nya barnklädesetikett

De ritar barnklädeskollektion åt varuhuskedjan. Det nya märket ersätter Åhléns nuvarande och lanseras i vår.

Han satsar på nishat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny Sportbutik under namnet Spobik och har Cykelhuset med på tåget. Satsningen innefattar initialt sex fysiska butiker samt e-handel.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Fredells öppnar tidigare för proffsen

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Nyhetsbrev

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Kidsbrandstore öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Arkiv

Kylskåpen säljer slut i värmen

Försäljningen ökade explosionsartat.

Ny vd på plats - utnämndes i januari

Säkerhet
"Många förstår inte att bank-id är en legitimation"

– De tror att det är ett lösenord, säger Ann-Marie Eklund Löwinder, med anledningen av att bank-id-bluffarna fortsätter.

Nytt byggvaruhus till Kristianstad

Nu har sista munken sålts

Extremvärmen sänkte modehandeln

Försäljningen av kläder och skor minskade i juli, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Då öppnar Falkenbergs nya handelsplats

Bildar världens största förpackningsföretag

Nu öppnar Ikea i Indien

Här öppnar Elgiganten härnäst

Rederi kan vinna pris för sin detaljhandel

Tallink nominerade till Fronter Awards

Hon blir Securitas kommunikationsdirektör

Pandora slimmar verksamheten efter börsras

Solskyddskrämer säljer som smör

Från Apoteket till Sportamore - ny logistikchef

Lämnar Nacka för Drottninggatan

Möbelföretag öppnar i BoConcepts tidigare lokaler i centrala Stockholm.

På nytt jobb
Paulig rekryterar ny HR-chef

Så sålde Zalando

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Kunderna får övernatta i sval butik

Det kinesiska undret fortsätter att falla

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bygghandel drabbad av sommarvärme

Medicin tas bort från hyllorna - på grund av värmen

Nu kan man panta påsar med mobilen

Adlibris – något av en besvikelse

Amazons resultat långt över förväntan

Klassiska klockmärket undviker konkurs

Saab blev en besvikelse

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.152