E-handelskunder kräver snabba svar

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Enligt en ny global undersökning av e-handelsvanor förväntar sig nio av tio kunder (89 procent) ett svar på sin fråga inom 24 timmar.

 I undersökningen ”2017 SAP Hybris Consumer Insights” ingick 20 000 e-handelskunder över hela världen. Av undersökningen framgår att det enklaste sättet att hålla sina kunder nöjda är att vara responsiv – och det snabbaste sättet att förlora kunder är att dela information om dem utan deras vetskap.

Fyra av fem näthandlare (80 procent) går med på att dela en del av sin information med företag.

I Japan är man minst benägen att göra det (52 procent) till skillnad från Colombia och Indien (båda 92 procent). Personer från alla länder utom i Ryssland har möjlighet att lämna ut sin e-postadress, men bara hälften av konsumenterna i Mellanöstern vill lämna ut sitt mobilnummer.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Fler företag säljer överskott på auktion

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Poolias vd avgår

Nyhetsbrev

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Här öppnar Lyko

Handlarna mer optimistiska

Ny vd på Strongpoint

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Helomvändning krävs för Lindex

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.16