23948sdkhjf

E-handelskunder kräver snabba svar

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Enligt en ny global undersökning av e-handelsvanor förväntar sig nio av tio kunder (89 procent) ett svar på sin fråga inom 24 timmar.

 I undersökningen ”2017 SAP Hybris Consumer Insights” ingick 20 000 e-handelskunder över hela världen. Av undersökningen framgår att det enklaste sättet att hålla sina kunder nöjda är att vara responsiv – och det snabbaste sättet att förlora kunder är att dela information om dem utan deras vetskap.

Fyra av fem näthandlare (80 procent) går med på att dela en del av sin information med företag.

I Japan är man minst benägen att göra det (52 procent) till skillnad från Colombia och Indien (båda 92 procent). Personer från alla länder utom i Ryssland har möjlighet att lämna ut sin e-postadress, men bara hälften av konsumenterna i Mellanöstern vill lämna ut sitt mobilnummer.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Amazon ett steg närmare – har etablerat filial i Sverige

Apotea inför avgaskrav för fraktbolagen

Se upp – nu kommer bluffblanketten igen

Kedjorna som driver omsättningen

Heltäckande och unik kartläggning av Sveriges butiksbestånd.

Underklädeskedja öppnar outlet

Nu inleder Datainspektionen GDPR-granskning

Fokus på samtycke som rättslig grund.

Nyhetsbrev

Flera handlare hotas av konkurs

Handeln, servicebutikerna och nu krögarna. Företagarna i Göteborgs innerstad vittnar om att kommunen dödsdömer näringslivet.

Arkiv

Efter kaoset: Postnord släpper stort åtgärdspaket

Så ska logistikjätten klara Black friday-anstormningen.

Matleveranstjänst till Göteborg

Två nya butiker till MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

Stadium omorganiserar och varslar

Så ser en hållbar ledare ut

Då öppnar Beijer Byggmaterial sin nya anläggning

Rizzo avvecklas som butikskedja

Sportamore lanserar ny affärsmodell - Adidas först ut

På nytt jobb
Hon ska hjälpa handeln mot bedrägerier

Svensk Handel rekryterar expert från Polisen.

1

Byter ut glödlampor – tjänar 1,8 miljarder

Het sommar – sval försäljning för Byggmax

Här kommer nästa Dollarstore

DEBATT
Kompetensförsörjning är en ödesfråga

Handeln digitaliseras snabbt. Trots det är branschen sämst på att kompetensutveckla befintliga medarbetare, skriver Unionens Henrik Ehrenberg i en debattartikel.

Anställda anklagas för korruption och människohandel

Filippa K i Amazons första fysiska modebutik i Europa

Klartecken för Ica och Min Doktor

Icas köp av Min Doktor har kritiserats av Läkarförbundet. Nu har affären fått grönt ljus.

1

Ica-kunder får rabatt hos Lidl

Lidl tar till ett kaxigt grepp för att sno stammisar från konkurrenterna. Icas, Axfoods och Coops kunder får en särskild rabatt.

Ny e-handlare ska slåss om matkunderna

Sverige är bäst på kontantlöshet

Shopgun tar sikte på reklambladen

På nytt jobb
Ny CFO på Pricer

Handlarna pessimistiska inför framtiden

Nokas framgångsrika höst fortsätter

Mathems vd sågar granskningen

10-i-topp-lista: Städerna med framtiden för sig

Ikea ökar - främst i Sverige

”Skitmarginaler”

”Nu kanske man får andas”

Ny Stora Coop till Stockholm

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.201