E-handelskunder kräver snabba svar

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Enligt en ny global undersökning av e-handelsvanor förväntar sig nio av tio kunder (89 procent) ett svar på sin fråga inom 24 timmar.

 I undersökningen ”2017 SAP Hybris Consumer Insights” ingick 20 000 e-handelskunder över hela världen. Av undersökningen framgår att det enklaste sättet att hålla sina kunder nöjda är att vara responsiv – och det snabbaste sättet att förlora kunder är att dela information om dem utan deras vetskap.

Fyra av fem näthandlare (80 procent) går med på att dela en del av sin information med företag.

I Japan är man minst benägen att göra det (52 procent) till skillnad från Colombia och Indien (båda 92 procent). Personer från alla länder utom i Ryssland har möjlighet att lämna ut sin e-postadress, men bara hälften av konsumenterna i Mellanöstern vill lämna ut sitt mobilnummer.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Ambitionen är att hjälpa konsumenterna att handla där de vill”

Fler konsumenter vill handla från småföretagare. Nu lanserar Izettle en karta för att hitta dem.

Säkerhet
Fortsätter skydda Farsta Centrum

Ikea in i Svensk Dagligvaruhandel

De planerar expansion i Sverige

TEKNIK
Elgiganten inför Swish

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

Nyhetsbrev

NTG sålde godis för 18,7 miljoner

Försäljningen till Norge och Finland drog upp siffrorna – ökade omsättningen med 237 procent, men resultatet minskade.

Arkiv

Stänger alla butiker – fokuserar på e-handel

14 fysiska butiker ska läggas ner. Nu söker företaget ny vd.

Lloyds apotek satsar på hemleveranser med Best

På nytt jobb
Han blir ordförande för Svensk Dagligvaruhandel

Muji i egen regi

Öppnar första butiken utanför Åhléns under året.

Nu öppnar Jula i Nacka Forum

H&M fortsätter investera i sälj- och köptjänst

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

Jysk flyttar

Ger Ikea-korvarna en match

Biltema satsar på caféverksamheten – växer med 30-40 procent per år.

Ny butik för Rusta i Norge

Normal öppnar nytt

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

TEKNIK
Walmart slutar med självscannings-app

Här öppnar Tictail

På nytt jobb
Ny chef på Kronan

Löneförväntningarna fortsatt på låg nivå

Ica hyr i Borlänge och Strängnäs

Omval och nya ledamöter hos Svensk Handel

Jetshop samarbetar med Postnord

På nytt jobb
Ny chef på XL-Bygg

Middag på mammas önskelista

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Lloyds till Kristianstad

Reitan blir postombud

På nytt jobb
Ny vd på Kjell & Company

Uppåt för Clas Ohlson i april

1

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Bygger nytt i Danmark

Pricer får miljonorder

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122