Kunden scannar själv sina varor och väljer att betala med kort, swish, faktura eller Samsung, och snart även Apple Pay. Tjänsten heter Sitoo och är ett molnbaserat kassasystem på Ipad.
– Vi går ifrån vårt traditionella kassasystem, sätter kunden i fokus och gasar oss in i framtiden! Kunden vill slippa kassaköer och med Sitoo kassasystem ökar effektiviteten, säger Caroline Hjelte vd på Lagerhaus i ett pressmeddelande.
De nya självscanningskassorna kommer att rullas ut stegvis i nya och befintliga butiker. Tanken med lösningen är att förbättra funktionalitet, lagerhantering och uppföljning. Plattformen körs i Amazon Cloud AWS och är en inbyggd Apple-app.
– Med Sitoo som POS-system kan det bli lättare att gå från Omni till Unified Commerce, menar Bradley Coyne IT-manager och ansvarig för utrullning av Sitoo på Lagerhaus. Han framhåller att plattformen är robust, skalbar och molnbaserad och att självutcheckningen gör att kunden får en trygg och privat köpupplevelse.