23948sdkhjf

Satsar miljarder på Djurgården

Den kungliga ön ska bli Skandinaviens främsta turistmål.

Bakom satsningen står samarbetsföreningen Kungliga Djurgårdens Intressenter.

– Redan i dag har vi varje år 15 miljoner besökare, mer än kinesiska muren. Det kommer bara bli fler och lågt räknat kommer 20 miljoner besökare komma till Djurgården om tio år, säger vd:n Camilla Zedendahl till Stockholm Direkt.

Det nya projektet är döpt till ”Royal Djurgården”. Under samlingsnamnet finns populära turistmål som Gröna Lund, Skansen, Abba-museet, Junibacken och Vasamuseet. Målsättningen är att sätta halvön på världskartan.

– Vårt löfte är att vi investerar stort i Stockholm och hela stadens attraktionskraft. Vi blir en av världens coolaste nöjesdestinationer, fortsätter Camilla Zedendahl. 

Björn Ulvaeus, som utvecklar Abba the Museum, är en av personerna som kommer att investerar stora belopp. Han har bland annat köpt loss fastigheten mellan Pop house och Gröna Lund där det ska investeras en halv miljard kronor inom de närmaste två åren.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093