Satsar miljarder på Djurgården

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Den kungliga ön ska bli Skandinaviens främsta turistmål.

Bakom satsningen står samarbetsföreningen Kungliga Djurgårdens Intressenter.

– Redan i dag har vi varje år 15 miljoner besökare, mer än kinesiska muren. Det kommer bara bli fler och lågt räknat kommer 20 miljoner besökare komma till Djurgården om tio år, säger vd:n Camilla Zedendahl till Stockholm Direkt.

Det nya projektet är döpt till ”Royal Djurgården”. Under samlingsnamnet finns populära turistmål som Gröna Lund, Skansen, Abba-museet, Junibacken och Vasamuseet. Målsättningen är att sätta halvön på världskartan.

– Vårt löfte är att vi investerar stort i Stockholm och hela stadens attraktionskraft. Vi blir en av världens coolaste nöjesdestinationer, fortsätter Camilla Zedendahl. 

Björn Ulvaeus, som utvecklar Abba the Museum, är en av personerna som kommer att investerar stora belopp. Han har bland annat köpt loss fastigheten mellan Pop house och Gröna Lund där det ska investeras en halv miljard kronor inom de närmaste två åren.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Nyhetsbrev

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

De tar plats i Linden

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Ny vd på Strongpoint

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Karma till Storbritannien

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Handlarna mer optimistiska

Helomvändning krävs för Lindex

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.365