23948sdkhjf

Elgiganten vill ta Singles Day till Sverige

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Tar hjälp av internetfenomenet The Fat Jewish

Singles Day startade på 90-talet i Kina. Tanken var först att man skulle fira alla singlar, men nu ligger fokus på att unna sig själv något extra oavsett relationsstatus.

Singles Day kommer att bli lika stort som Black Friday på sikt. I dag är det däremot få i Sverige som vet vad Singles Day är, så vi är väl medvetna om att vi måste göra ett starkt första intryck med den här lanseringen, säger Johan Järnliden, marknadschef på Elgiganten i ett pressmeddelande.

För att få hjälp på traven har de valt att samarbeta med instagramprofilen The Fat Jewish. I Elgigantens nya kampanjfilmer dejtar han produkter som han har köpt till sig själv.

Elgiganten har redan genomgått en stor förändring i sättet att kommunicera på genom den senaste kampanjen “Hitta din grej”. Vi vill fortsätta vara relevanta för hela vår kundkrets och lägger större fokus på den yngre målgruppen i den här kampanjen. The Fat Jewish känns perfekt för detta och vi är otroligt glada över samarbetet, avslutar Johan Järnliden.

Singles Day innfaller alltid den 11 november. Datumet är valt eftersom siffran 1 liknar en person som är ensam. 

Mer om: Elgiganten
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Microsoft köper mark i Sverige

Arkiv

Dole säljer i Sverige och Finland

Flera finalister i marknadsföringstävling

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Lyko börjar med paketskåp

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Betaltjänsten Glase lägger ner

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Matsmart retirerar från Norge

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.183