23948sdkhjf

Elgiganten vill ta Singles Day till Sverige

Tar hjälp av internetfenomenet The Fat Jewish

Singles Day startade på 90-talet i Kina. Tanken var först att man skulle fira alla singlar, men nu ligger fokus på att unna sig själv något extra oavsett relationsstatus.

Singles Day kommer att bli lika stort som Black Friday på sikt. I dag är det däremot få i Sverige som vet vad Singles Day är, så vi är väl medvetna om att vi måste göra ett starkt första intryck med den här lanseringen, säger Johan Järnliden, marknadschef på Elgiganten i ett pressmeddelande.

För att få hjälp på traven har de valt att samarbeta med instagramprofilen The Fat Jewish. I Elgigantens nya kampanjfilmer dejtar han produkter som han har köpt till sig själv.

Elgiganten har redan genomgått en stor förändring i sättet att kommunicera på genom den senaste kampanjen “Hitta din grej”. Vi vill fortsätta vara relevanta för hela vår kundkrets och lägger större fokus på den yngre målgruppen i den här kampanjen. The Fat Jewish känns perfekt för detta och vi är otroligt glada över samarbetet, avslutar Johan Järnliden.

Singles Day innfaller alltid den 11 november. Datumet är valt eftersom siffran 1 liknar en person som är ensam. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063