Glitter gör reklamfilm med hjälp av Instagram

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Ska spegla samtiden på ett nytt sätt.

Det är energifylllt, personligt och lekfullt, som om användarna skapat det själva. Något vår målgrupp kan relatera till, säger Helena Sundgren, marknadschef på Glitter i ett uttalande.

Den nya reklamfilmen ”The Holiyay” är gjord med hjälp av den populära Instagram-appen Boomerang. Det innebär att varje scen endast innehåller tio bilder som har tagits i en snabb frekvens för att skapa sammanhängande rörelser.

– Det var en stor utmaning att begränsa innehållet i varje scen till några få sekunder, förklarar Carl-Axel Wahlström som är Creative Director på reklambyrån Studio CAW.

Kampanjen marknadsförs i olika sociala kanaler som Youtube, Facebook och Instastories. Den spelas också på digitala skärmar i Glitters butiker. 

Mer om: Glitter


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Woki in - Satori ut

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ny vd på Strongpoint

Karma till Storbritannien

Här öppnar Lyko

Handlarna mer optimistiska

Helomvändning krävs för Lindex

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och blir större med bland annat utegym på taket, fler mötesplatser i form av matställen och ett större fokus på digitalisering och service. Dessutom genomförs en stor satsning på sportmode och på skönhet för herrar.

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Elon lockas till Gävle

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Byggmax till Malung

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.174