23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Haglöfs lanserar ett nytt butikskoncept

Ska levandegöra märket i den fysiska butiksmiljön.

I början av november öppnar outdoorföretaget en ny flaggskeppsbutik på Kungsgatan. Samtidigt introduceras ett nytt koncept där kunden ska bjudas in till ”Haglöfs värld”.

Våra kunder kommer att mötas av en helt ny butiksupplevelse där vi vill skapa en mötesplats för alla som gillar att vara utomhus, säger Haglöfs vd Peter Fabrin i ett pressmeddelande.

I det nya konceptet finns referenser till klassisk allmoge och hantverk som kombineras med moderna inslag. Färgskalan är hämtad från renlav, hjortron, björkved och granit.

Den nya butiken utgör ett första steg i Haglöfs strategi att bli mer relevanta, öka kännedomen och stärka varumärkesuppfattningen genom att öppna nya butiker och shop-in-shops runt om på nyckeldestinationer i Europa. Tillsammans med vår egna online-handelsplattform är planen att driva långsiktig tillväxt och lönsamhet för Haglöfs, avslutar Peter Fabrin.

Läs mer om butikens roll i att bygga varumärke och skapa upplevelser för kunden i nästa nummer av Dagens Handel. 
 Ute hos prenumeranterna 17 november! 
BREAKING
{{ article.headline }}
0.11