23948sdkhjf

Haglöfs lanserar ett nytt butikskoncept

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Ska levandegöra märket i den fysiska butiksmiljön.

I början av november öppnar outdoorföretaget en ny flaggskeppsbutik på Kungsgatan. Samtidigt introduceras ett nytt koncept där kunden ska bjudas in till ”Haglöfs värld”.

Våra kunder kommer att mötas av en helt ny butiksupplevelse där vi vill skapa en mötesplats för alla som gillar att vara utomhus, säger Haglöfs vd Peter Fabrin i ett pressmeddelande.

I det nya konceptet finns referenser till klassisk allmoge och hantverk som kombineras med moderna inslag. Färgskalan är hämtad från renlav, hjortron, björkved och granit.

Den nya butiken utgör ett första steg i Haglöfs strategi att bli mer relevanta, öka kännedomen och stärka varumärkesuppfattningen genom att öppna nya butiker och shop-in-shops runt om på nyckeldestinationer i Europa. Tillsammans med vår egna online-handelsplattform är planen att driva långsiktig tillväxt och lönsamhet för Haglöfs, avslutar Peter Fabrin.

Läs mer om butikens roll i att bygga varumärke och skapa upplevelser för kunden i nästa nummer av Dagens Handel. 
 Ute hos prenumeranterna 17 november! 
Mer om: Haglöfs
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Flera finalister i marknadsföringstävling

Microsoft köper mark i Sverige

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Lyko börjar med paketskåp

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Betaltjänsten Glase lägger ner

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Matsmart retirerar från Norge

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.195