Utvecklar historiska kvarter på Södermalm

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Ska öppna 23 000 kvadratmeter för handel, arbetsplatser och restauranger.

Stockholmsverken är ett klassiskt industrikvarter på Södermalm som har fallit i glömska. I slutet av 1800-talet blomstrade området under flaggskeppet Luth & Roséns Elektriska AB som bidrog till elektrifieringen av hela Stockholm.

Nu vill AMF Fastigheter väcka liv i det gamla kvarteret igen.

Läs också: Stockholms city tappar säljfart

Förr i tiden var Stockholmsverken namnet på en av Södermalms största industrier som låg i dessa byggnader men tyvärr har platsen genom åren blivit lite öde. Nu tar vi ett krafttag för att Stockholmsverken ska bli kvarter där människor och företag får förutsättningar att växa med sina idéer, säger Per Helgesson, marknadsområdeschef på AMF Fastigheter.

Det finns planer på att utveckla totalt 23 000 kvadratmeter till en plats där människor vill arbeta, mötas och umgås. Inom kort ska AMF Fastigheter börja marknadsföra lokalerna för uthyrning och räknar med att hyresgäster ska kunna flytta in i slutet av 2018. 



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Kronans Apotek öppnar nytt

Säger nej till Black Friday

Förbjudet att diskriminera nätshoppare

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Nyhetsbrev

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Arkiv

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

"Parfymindustrin är förlegad"

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Blomsterlandet öppnar nytt

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Säljer Gymgrossisten till reapris

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.133