Mycket starkt kvartal för Zetadisplay

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Kraftigt ökad omsättning och flera nyförvärv.

Zetadisplay fortsatte den positiva trenden under det tredje kvartalet i år då nettoomsättningen ökade med 33 procent till 43,2 miljoner kronor (32,5) och rörelseresultatet uppgick under samma period till 2,7 miljoner kronor (1,5).

Under hela året fram tills nu har nettoomsättningen ökat med 50 procent till 129,5 miljoner kronor (86,1) med ett rörelseresultat på 4,8 miljoner kronor (2,8).

Läs också: Zetadisplay fortsätter att växa

Under kvartalet förvärvade företaget norska Liveqube men i oktober togs det ytterligare ett steg mot vidare etablering i Europa genom avtal om att förvärva nederländska QYN.

– Sammantaget har vi under kvartalet ytterligare stärkt positionen på vår marknad. Vi har för avsikt att fortsätta expandera på både nya och befintliga marknader, samt att utnyttja skalfördelar för en successivt högre intjäning samt ökad lönsamhet, och därmed nå våra finansiella mål, skriver Leif Liljebrunn vd och koncernchef i en kommentar.

Mer om:ZetaDisplay


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Woki in - Satori ut

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Ny vd på Strongpoint

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Karma till Storbritannien

Handlarna mer optimistiska

Helomvändning krävs för Lindex

Här öppnar Lyko

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Sibylla öppnar nytt i Västerås

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och blir större med bland annat utegym på taket, fler mötesplatser i form av matställen och ett större fokus på digitalisering och service. Dessutom genomförs en stor satsning på sportmode och på skönhet för herrar.

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Elon lockas till Gävle

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Åkeri först i Bjuv

Byggmax till Malung

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.177