23948sdkhjf

Polarn O. Pyret inleder samarbete med Boozt

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Första produkterna blir tillgängliga från och med höstkollektionen 2018.

RNB-ägda Polarn O. Pyret har under det senaste året utökat sin e-handel i Sverige med 30 procent. För att forsätta den digitala satsningen har de nu valt att starta ett exklusivt samarbete med Boozt.com.

I och med samarbetet lanseras Polarn O. Pyret i Danmark där bolaget ännu inte har några fysiska butiker.

Boozt gör ett fantastiskt fint jobb på den nordiska marknaden med kombinationen av ledande varumärken och snabba leveranser. Det, tillsammans med sin starka position inom barnkläder i Danmark, gör att vi ser Boozt som en utmärkt partner, säger Nanna Hedlund, vd Polarn O. Pyret.

Boozt är en digital marknadsplats för mode i norden.

Samarbetet med Polarn O. Pyret innebär ett viktigt komplement till vårt utbud av varumärken inom barnkläder och exklusiviteten ger oss en unik och ledande position på den nordiska marknaden, säger Hermann Haraldsson, koncernchef för Boozt AB. 

Mer om: Polarn O. Pyret
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nespresso byter läge och lanserar nytt koncept

Han lämnar XL-Bygg för konkurrent

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Stort svenskt intresse för obemannade Moby Mart

På nytt jobb
Trio ska sköta ruljansen i och omkring Mood

Kinnevik säljer i Zalando

Nyhetsbrev

Nu vill regeringen införa skatt på plastbärkassar

Arkiv

Dagligvaruindex: Augusti stark månad

På nytt jobb
Får nytt jobb hos Boozt

Byter läge efter 25 år

Kungsängen testar också pop up-koncept

Här är Ica-handlaren som satsar på skotrar

Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Nordligaste Byggmaxbutiken

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Ökad försäljning för H&M

Optimistiskt i dagligvaruhandeln – pessimistiskt inom sällanköpshandeln

1

DEBATT
Ur & Penns vd: Om hyresvärden inte vill samarbeta tackar vi för oss

Nätbokhandlaren varslar personal

Här stänger G-Star Raw

Hållbarhetsaktör öppnar i Mood

Kappahl ut – NA-KD in

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Ska garantera Lindex säkerhet

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Gamestop stänger 180 till 200 butiker

Coop lägger ned anrik kosmetikbutik

Digital Ica-handlare talar på Retaildagen

Förbättrat Kappahl

Amazon under lupp för konkurrensbrott även i USA

Här öppnar Busfrö Nytt & Bytt

Deichmann öppnar nytt och bygger om

Coop vill sälja 115 Netto-fastigheter

Ica ökar – stort som smått

Se alla Företagens egna nyheter

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.129