23948sdkhjf

Pressbyrån för kunder som har bråttom

I den nya butiken ska man kunna plocka med sig något i förbifarten.

Under året har vi haft en aggressiv etableringstakt på Pressbyrån. Det ligger i tiden med en flexibel convenience-butik som ska underlätta vardagen för den moderna kunden som har ont om tid, säger Stina Gagnehag Elm, distriktschef för Pressbyrån i ett uttalande. 

Butiken är belägen i Kista Galleria, vid gången från tunnelbanan ner mot arbetsplatsområdet. Franchisetagare är Shivan Mohamad som har varit en del av Pressbyrån sedan 2009.

Varje person som kliver in i min butik ska känna sig som en VIP-kund, säger Shivan.

Butiken är anpassad  för dem som har bråttom. 

Detta är bland annat löst genom att: 

  • Det finns kaffe och bullar på fler ställen i butiken (kunden kan till och med ta kaffet på utsida av butiken) och långa kylar för att slippa trängsel
  • Två kassor för att undvika köbildning
  • Det går snabbt i kassan för varje kund tack vare moderna betalningssystem som Samsung pay och Apple pay. Kunden kan även blippa betalkort (slippa skriva in kod) vid lägre köp. 
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078