Pressbyrån för kunder som har bråttom

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

I den nya butiken ska man kunna plocka med sig något i förbifarten.

Under året har vi haft en aggressiv etableringstakt på Pressbyrån. Det ligger i tiden med en flexibel convenience-butik som ska underlätta vardagen för den moderna kunden som har ont om tid, säger Stina Gagnehag Elm, distriktschef för Pressbyrån i ett uttalande. 

Butiken är belägen i Kista Galleria, vid gången från tunnelbanan ner mot arbetsplatsområdet. Franchisetagare är Shivan Mohamad som har varit en del av Pressbyrån sedan 2009.

Varje person som kliver in i min butik ska känna sig som en VIP-kund, säger Shivan.

Läs också: Pressbyrån och 7-Eleven slutar räkna kontanter

Butiken är anpassad  för dem som har bråttom. 

Läs också: Pressbyrån utvecklar sortimentet – lanserar lussekorv

Detta är bland annat löst genom att: 

  • Det finns kaffe och bullar på fler ställen i butiken (kunden kan till och med ta kaffet på utsida av butiken) och långa kylar för att slippa trängsel
  • Två kassor för att undvika köbildning
  • Det går snabbt i kassan för varje kund tack vare moderna betalningssystem som Samsung pay och Apple pay. Kunden kan även blippa betalkort (slippa skriva in kod) vid lägre köp. 
Mer om: Pressbyrån


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Fler företag säljer överskott på auktion

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Nyhetsbrev

Poolias vd avgår

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.172