Pressbyrån för kunder som har bråttom

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

I den nya butiken ska man kunna plocka med sig något i förbifarten.

Under året har vi haft en aggressiv etableringstakt på Pressbyrån. Det ligger i tiden med en flexibel convenience-butik som ska underlätta vardagen för den moderna kunden som har ont om tid, säger Stina Gagnehag Elm, distriktschef för Pressbyrån i ett uttalande. 

Butiken är belägen i Kista Galleria, vid gången från tunnelbanan ner mot arbetsplatsområdet. Franchisetagare är Shivan Mohamad som har varit en del av Pressbyrån sedan 2009.

Varje person som kliver in i min butik ska känna sig som en VIP-kund, säger Shivan.

Butiken är anpassad  för dem som har bråttom. 

Läs också: Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Detta är bland annat löst genom att: 

  • Det finns kaffe och bullar på fler ställen i butiken (kunden kan till och med ta kaffet på utsida av butiken) och långa kylar för att slippa trängsel
  • Två kassor för att undvika köbildning
  • Det går snabbt i kassan för varje kund tack vare moderna betalningssystem som Samsung pay och Apple pay. Kunden kan även blippa betalkort (slippa skriva in kod) vid lägre köp. 
Mer om: Pressbyrån


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Säger nej till Black Friday

Kronans Apotek öppnar nytt

Förbjudet att diskriminera nätshoppare

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Nyhetsbrev

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Arkiv

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

"Parfymindustrin är förlegad"

Blomsterlandet öppnar nytt

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Säljer Gymgrossisten till reapris

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125