Mio slår rekord – passerar 300 miljoner

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Möbelkedjan har gjort sitt bästa halvår någonsin.

Tillväxten mellan 1 maj och 31 oktober har uppgått till 300 miljoner kronor. Samtidigt har Mio Medlem fått 300 000 medlemmar sedan starten i juni.

Att vi lyckas prestera det starkaste halvåret någonsin känns extra bra då vi samtidigt uppgraderat vårt affärssystem, implementerat vår kundklubb och samtidigt öppnat två nya varuhus i Sundsvall och Lund, summerar Mios vd Björn Lindblad i ett pressmeddelande. 

Den positiva besöksutvecklingen på framför allt webben beskrivs som ”motorn i tillväxten”. Under 2017 har branschen vuxit med 7 procent och Mio har vuxit 16,9 procent, enligt HUI.

Vi är tacksamma, ödmjuka och stolta då vi konstaterar att allt det hårda arbete vi lägger ner varje dag belönas på bred front. Vi tar marknadsandelar på bred front nu och det var länge sedan marknadsandelarna smakade så bra, säger Björn Lindblad. 

I dag har Mio butiker på över 70 platser i Sverige. 

Mer om: Mio


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Kronans Apotek öppnar nytt

Säger nej till Black Friday

Förbjudet att diskriminera nätshoppare

Han driver världens femte mest värdefulla företag

Tom Ford öppnar flaggskeppsbutik

Nyhetsbrev

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Arkiv

Livsmedelskedja får pris – säljer inte tobak

Myrorna och Röda Korset i nytt projekt

Accent och Morris tecknar avtal med SAS

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Joakim Hansson utsedd till vd

Bygghemma köper möbelföretag

"Parfymindustrin är förlegad"

Esprit slimmar butiker

Med mer omnikanal, färre och mindre fysiska butiker och nytt franchiseupplägg vill Esprit åter bli relevant för den svenska modekunden.

Blomsterlandet öppnar nytt

Höga priser under Black Friday: "Rean är en djungel"

Shoppinghögtiden har blivit populärare än mellandagsrean, men den röda prislappen är inte alltid en bra affär.

Två nya chefer på Findus

Matvaruproducenten rekryterar till både Sverige och Danmark.

1

Elcykeln är årets julklapp

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, står det bland annat i motiveringen.

Blev årets e-handlare för sjätte året i rad

Säljer Gymgrossisten till reapris

Modeföretag satsar på Green Friday

Morakniv växer i rekordtakt

Bojkottar Black Friday – satsar på second hand

Hon blir ny vd

Ny butik i Jönköping

Kiosk från 50-talet blir Pressbyråbutik

Nytt samarbete: Skidåkare till Bauhaus

Newbie öppnar sin första butik i London

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

Därför ska du investera i Stockholm

Premiär för Kicks nya e-handel

Sprider julstämning i Stockholm med en miljon LED-ljus

Akademibokhandeln lägger hela sortimentet online

Intersport pudlar om kampanj

Jula öppnar nytt varuhus

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.096