CDON livesänder under Black Friday

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Kombinerar erbjudanden med gäster och underhållning.

I samarbete med reklambyrån Bästa Kompisar kommer onlinevaruhuset sända live från sitt huvudkontor i Malmö under hela dygnet den 24 november.

Dagens marknadsföring rör sig allt mer mot rörlig bild och produktioner som inte nödvändigtvis håller sig innanför de traditionella marknadsföringsramarna. Här får CDON.com chansen att möta och engagera kunderna i realtid samtidigt som de driver försäljning, säger Ludvig Lindberg som är creative director på Bästa Kompisar i ett pressmeddelande.

Sändingen #CDONLIVE leds av två programledare och under sändningen presenteras nya erbjudanden varje timme. Det utlovas dessutom produkttester, intervjuer med gäster och deltagande av CDONs personal.

– Tanken bakom sändningen #CDONLIVE är att skapa en ny, underhållande och interaktiv dimension för kunderna i Black Friday-kampanjen, säger Magnus Fredin, chef CDON.com 

CDON har ett sortiment på över 12 miljoner varor inom allt från elektronik till kläder, heminredning och fritidsprodukter. 

Mer om: CDON


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Fler företag säljer överskott på auktion

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Nyhetsbrev

Poolias vd avgår

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.187