J.Lindeberg satsar på unified commerce

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Klädbolaget vill att kundupplevelsen ska bli mer personlig.

– Kundupplevelse handlar mindre om lojalitet och mer om service, säger Felix Kruth, global chef för e-commerce på J.Lindeberg i ett pressmeddelande. Tänk dig att du köper en kostym. Då ska du först få tips hur du sköter om den, inte ett erbjudande på skor som passar till. Och det ska ske automatiskt. Vi vill ge varje kund en rik upplevelse utifrån personliga behov. I realtid. Oavsett kontaktpunkt. För att det ska vara möjligt måste vi få all kunskap om kunden, och all data måste integreras sömlöst i ett och samma system.

Som ny plattform har J.Lindeberg valt Voyado. Konsultföretaget iStone som partner till Voyado har fått i uppdrag att implementera systemet. Andreas Olldén, affärsområdeschef för iStone Commerce, ser fram emot samarbetet:

– J.Lindeberg tänker helt rätt genom att fokusera på vilket mervärde de vill ge till kunden för att bygga lojalitet. Vi ser fram emot att hjälpa dem skapa ett bättre kundmöte med fokus på den enskilda kundens köpresa.

Unified commerce beskrivs ofta som nästa steg framåt efter omnikanal. Med Unified Commerce finns det inte någon skillnad i data mellan olika kanaler. Det finns endast en plattform och information uppdateras i real tid oavsett kanal. 

Mer om: J.Lindeberg


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Apoteket tar plats på KS

Pressbyrån på Karolinska

Irländskt bolag köper Toys R Us

Smyths Toys köper kedjans verksamhet i Tyskland, Österrike och Schweiz.

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Nyhetsbrev

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Arkiv

Fysiska butiker för Junkyard – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Ingen tillväxt för Gekås – för första gången

Søstrene Grene till Mölndal

Öppnar sin första butik i Göteborg – även Elgiganten Phone House flyttar in.

Väskmärket tar plats i Stockholm

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om att Tumi öppnar sin första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

På nytt jobb
Ny chef på Dustin

Här öppnar Samsung

Så sålde Nelly - Väntat tapp

Lakritskedjan expanderar

Han tar över på Stockholms Handelskammare

Kliver in i vd-rollen efter Maria Rankka.

Jysk växer i Blekinge

Apotek Hjärtat öppnar två nya minutkliniker

Sportamore ökar inköpen - Kvartalet ger råg i ryggen

Öppnar nytt i Sölvesborg

Hon lyser klarast i svensk sportbransch

Vd är årets affärskvinna inom svensk sportbransch om nätverket Divas får välja.

Teater blir cykelbutik

På nytt jobb
Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Litauen stoppar Icas storköp

Det litauiska konkurrensverket stoppar Rimi Baltics förvärv av IKI-kedjan.

Dags att anmäla alla brott

Når nytt mål – sålde för 6 miljarder

Marknadsför med AI

På nytt jobb
Ny Sverigechef för H&M

Nu öppnar kedjan butik i Uppsala

Realtidsoptimering av logistiken ger snabba leveranser

På nytt jobb
Ny ordförande på Babyshop

På nytt jobb
Hon tar över på Eleven

Öppnar expressbutik i Malmö

Närbutik rånad i Stockholm

På nytt jobb
Ny direktör på Coop

Första kedjan utan palmolja

Krönika
Ingvar och jag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.163