23948sdkhjf

J.Lindeberg satsar på unified commerce

Klädbolaget vill att kundupplevelsen ska bli mer personlig.

– Kundupplevelse handlar mindre om lojalitet och mer om service, säger Felix Kruth, global chef för e-commerce på J.Lindeberg i ett pressmeddelande. Tänk dig att du köper en kostym. Då ska du först få tips hur du sköter om den, inte ett erbjudande på skor som passar till. Och det ska ske automatiskt. Vi vill ge varje kund en rik upplevelse utifrån personliga behov. I realtid. Oavsett kontaktpunkt. För att det ska vara möjligt måste vi få all kunskap om kunden, och all data måste integreras sömlöst i ett och samma system.

Som ny plattform har J.Lindeberg valt Voyado. Konsultföretaget iStone som partner till Voyado har fått i uppdrag att implementera systemet. Andreas Olldén, affärsområdeschef för iStone Commerce, ser fram emot samarbetet:

– J.Lindeberg tänker helt rätt genom att fokusera på vilket mervärde de vill ge till kunden för att bygga lojalitet. Vi ser fram emot att hjälpa dem skapa ett bättre kundmöte med fokus på den enskilda kundens köpresa.

Unified commerce beskrivs ofta som nästa steg framåt efter omnikanal. Med Unified Commerce finns det inte någon skillnad i data mellan olika kanaler. Det finns endast en plattform och information uppdateras i real tid oavsett kanal. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172