J.Lindeberg satsar på unified commerce

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Klädbolaget vill att kundupplevelsen ska bli mer personlig.

– Kundupplevelse handlar mindre om lojalitet och mer om service, säger Felix Kruth, global chef för e-commerce på J.Lindeberg i ett pressmeddelande. Tänk dig att du köper en kostym. Då ska du först få tips hur du sköter om den, inte ett erbjudande på skor som passar till. Och det ska ske automatiskt. Vi vill ge varje kund en rik upplevelse utifrån personliga behov. I realtid. Oavsett kontaktpunkt. För att det ska vara möjligt måste vi få all kunskap om kunden, och all data måste integreras sömlöst i ett och samma system.

Som ny plattform har J.Lindeberg valt Voyado. Konsultföretaget iStone som partner till Voyado har fått i uppdrag att implementera systemet. Andreas Olldén, affärsområdeschef för iStone Commerce, ser fram emot samarbetet:

– J.Lindeberg tänker helt rätt genom att fokusera på vilket mervärde de vill ge till kunden för att bygga lojalitet. Vi ser fram emot att hjälpa dem skapa ett bättre kundmöte med fokus på den enskilda kundens köpresa.

Unified commerce beskrivs ofta som nästa steg framåt efter omnikanal. Med Unified Commerce finns det inte någon skillnad i data mellan olika kanaler. Det finns endast en plattform och information uppdateras i real tid oavsett kanal. 

Mer om: J.Lindeberg


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Fler företag säljer överskott på auktion

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Nyhetsbrev

Poolias vd avgår

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158