Stort intresse för digitala visitkort

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Startupen iZwops lösning har väckt stor internationell uppmärksamhet under det senaste året.

Visitkort är fortfarande en produkt som behövs, men fler och fler företag har slutat med visitkort av papper då de också insett att de hamnar i högar och sedan slängs. Vår lösning är unik. Du får visitkortet direkt i telefonen. Ingen app behövs, det vill man inte hålla på och ladda ned. Det kommer in i kundens mobil och visitkortet är ständigt uppdaterat, säger grundaren Martin Strempel i ett pressmeddelande.

Bolaget valdes ut av Business Sweden för etableringsprogrammet SURGE - ”Startups Undergoing Rapid Growth and Expansion”, där de tillbringade tre veckor i San Francisco. iZwop har också fått en inbjudan till Google för att delta i deras accelerator-program “Google Launchpad” på huvudkontoret i Silicon Valley.

De vi möter vill ha den här produkten. Potentialen är enorm och vi stannar inte i Sverige och bygger upp någonting sakta. Vi vill vara där man ska finnas och där alla har ett globalt fokus, säger Martin Strempel.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Fler företag säljer överskott på auktion

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Nyhetsbrev

Poolias vd avgår

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.233