Lanserar showroom på nätet

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Golvpoolen låter kunderna skapa personliga kök, badrum och vardagsrum hemifrån.

– Tanken är att våra kunder ska kunna se hur olika produkter från vårt sortiment passar ihop, samt att få inspiration och en puff att komma igång. Ofta är man ganska traditionell i sitt sätt att tänka angående material – här får man möjlighet att utmana sig själv och sina preferenser, säger Magnus Noord, marknadschef på Golvpoolen i ett uttalande. 

När kunden har byggt klart sitt digitala vardagsrum, badrum eller kök sparas det under ”dina val” som en pdf. Kunden kan sedan ta med pdf-filen till butik och lämna över den till personalen som hämtar varorna. Ett annat alternativ är att köpa varorna direkt från onlinebutiken.  

– Vi hoppas att våra kunder kommer att se detta som ett hjälpmedel, men att det även kommer att fungera som ett stöd för hantverkare. Vi har ett otroligt stort sortiment och näst intill oändliga valmöjligheter, vilket såklart är oerhört positivt men det kan också bli något överväldigande. Att ge våra kunder möjligheten att prova ut material i lugn och ro hemma i soffan och se hur det färdiga resultatet blir, underlättar också själva beslutsprocessen i butik, säger Magnus Noord.

I nuläget består showroomet av ungefär 20 000 olika kombinationer av material för kök, badrum och vardagsrum.

Golvpoolen grundades 1990 och är i dag Skandinaviens största fackhandel inom trägolv, kakel och badrum för såväl privatpersoner som professionella.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Zalando större än H&M

Skincity förvärvar aktör i Storbritannien

I hettans spår - de släpper in hundar i butiken

Här får hunden följa med in för att slippa den varma bilen.

Nu ska Bålsta Centrum förnyas

Minskad framtidstro hos handlarna

Här slår ny Byggmax upp portarna för ny butik

Byggvarukedjan invigde sin 97:e butik i Sverige.

Nyhetsbrev

Cloetta ska nå nya konsumenter

Arkiv

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

Clas Ohlson blir sponsor till EuroPride

Postnord har återupptagit utdelningen

Bombgrupp tillkallad till Postnord efter läckage

Två personer fördes till sjukhus med smärtor i händerna.

Byggmax öppnar Bygglinjen igen

Röda siffror för Intersport

På nytt jobb
The Body Shop värvar vd från Adidas

Zoéga satsar mot nollutsläpp

Amazon öppnar ny kassalös butik

Så drabbas Sverige av handelskriget

Det blir dyrare om handelskriget kommer till Sverige.

Här är de största konkurserna i juni

Konkursstatistiken ökar kraftigt i Sverige.

EKO satsar på sex på nätet

Mekonomen köper bildelsdistributörer

Förvärvar i Danmark och Polen.

Skarp kritik mot Tesla i Norge

Global e-handel flyttar tiotusentals jobb utomlands

Många orosmoln och några möjligheter målades upp under Svensk Handels seminarium.

Lista: Så undviker du att bli ID-kapad

Besökarna färre men försäljningen ökar

Ica fortsätter med Postnord

Ikea erbjuder 700 att sluta

På nytt jobb
Elon tar marknadschef från Brand Publishing

H&M ökar takten med nya butiker

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Ica backar om Bromma Blocks

EU i toppmöte om handelskriget

Han blir nästa att lämna MQ

Konkurrensverket: Otillbörliga handelsmetoder förekommer

Modebolaget har försatts i konkurs

Apoteas nya giv – båtar och bryggor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.234