23948sdkhjf

Lanserar showroom på nätet

Golvpoolen låter kunderna skapa personliga kök, badrum och vardagsrum hemifrån.

– Tanken är att våra kunder ska kunna se hur olika produkter från vårt sortiment passar ihop, samt att få inspiration och en puff att komma igång. Ofta är man ganska traditionell i sitt sätt att tänka angående material – här får man möjlighet att utmana sig själv och sina preferenser, säger Magnus Noord, marknadschef på Golvpoolen i ett uttalande. 

När kunden har byggt klart sitt digitala vardagsrum, badrum eller kök sparas det under ”dina val” som en pdf. Kunden kan sedan ta med pdf-filen till butik och lämna över den till personalen som hämtar varorna. Ett annat alternativ är att köpa varorna direkt från onlinebutiken.  

– Vi hoppas att våra kunder kommer att se detta som ett hjälpmedel, men att det även kommer att fungera som ett stöd för hantverkare. Vi har ett otroligt stort sortiment och näst intill oändliga valmöjligheter, vilket såklart är oerhört positivt men det kan också bli något överväldigande. Att ge våra kunder möjligheten att prova ut material i lugn och ro hemma i soffan och se hur det färdiga resultatet blir, underlättar också själva beslutsprocessen i butik, säger Magnus Noord.

I nuläget består showroomet av ungefär 20 000 olika kombinationer av material för kök, badrum och vardagsrum.

Golvpoolen grundades 1990 och är i dag Skandinaviens största fackhandel inom trägolv, kakel och badrum för såväl privatpersoner som professionella.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063