Premiär för Kicks nya e-handel

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Den nya sajten har anpassats efter ett mobilt shoppingbeteende.

Vår vision utgår ifrån en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller fysisk butik. Utifrån denna vision har vi gjort om allt från grafisk identitet, kommunikationskoncept till sjösättning av flagskeppsbutiker och nu även en ny e-handel, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks i en kommentar.

Med lanseringen av den nya sajten ska det, oavsett kanal, vara möjligt att hitta samma erbjudande och sortiment. 

Sajten är utvecklad i samarbete med Avensia och har en omni-lösning där både fysisk butik samt e-handel delar affärslogik.

– Många inom retail-branschen har länge pratat om en omnikanal som möjliggör samma budskap i alla kanaler, men det är få som har lyckats med det på ett bra sätt., kommenterar Patrik Sundquist, affärsansvarig på Avensia.

Han fortsätter: 

– Utmaningen är ofta en kombination av att få flera system att arbeta med varandra för att dela samma affärslogik i flera kanaler och att sedan få organisationen att vara med på lösningen. Tillsammans med KICKS har vi utvecklat en unik omnikanal-lösning som också ska kunna leverera i framtiden. Utöver detta har vi också, tack vare vår nya SCOPE-teknik, skapat en av Nordens snabbaste sajter. 

Mer om: Kicks


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Inför digital pant på plastpåsar

Lönsamheten sjönk för Ica

Lindex fortsätter tappa – Sämst utveckling i Sverige

Storförlust för Postnord

Både omsättningen och resultatet minskar på Postnord, som får skicka tillbaka 400 000 postförsändelser efter införandet av det nya systemet för Kinapaketen.

Efterlyser första kunden – Ber om hjälp

Handlade du på Gunnars Byggnetto i Täby vid öppningen år 1993? Byggmax har letat med ljus och lykta efter sin allra första kund – nu ber de allmänheten om tips.

Nyhetsbrev

Öppnar flaggskepp i Stockholm

Kicks slår upp dörrarna till en ny butik på 1 500 kvadratmeter i centrala Stockholm.

Arkiv

Fortsatt uppåt för Pricer

Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Yrkeskriminella är handelns största säkerhetshot.

Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

De öppnar nytt i Globen

Hit flyttar Balmuir

Öppnar första svenska butiken.

Påsken drog ner bygghandeln

På nytt jobb
Ny chef på Lyko

Norrgavel skaffar e-handel

Instagram Shopping till Sverige

Chiquelle, Bubbleroom och Zalando bland dem som kommit igång med säljtjänsten.

Påspant – en succé

Butik på Södermalm får klartecken

Søstrene Grene kommer till Stockholm

Svagt uppåt för Strongpoint

Ikea vill storsatsa på e-handel – ny hub i Malmö

Ikea har reserverat hundratusen kvadratmeter mark i Norra hamnen i Malmö för att kunna bygga ett nytt distributions- och e-handelscentrum.

Han lämnar också Nelly

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

På nytt jobb
MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Pressbyrån på Karolinska

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

På nytt jobb
Ny chef på Dustin

Jysk växer i Blekinge

Öppnar nytt i Sölvesborg

Når nytt mål – sålde för 6 miljarder

Dags att anmäla alla brott

På nytt jobb
Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Nu öppnar kedjan butik i Uppsala

Realtidsoptimering av logistiken ger snabba leveranser

Marknadsför med AI

På nytt jobb
Ny Sverigechef för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125