23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Premiär för Kicks nya e-handel

Den nya sajten har anpassats efter ett mobilt shoppingbeteende.

Vår vision utgår ifrån en sömlös kundresa, oavsett om den slutar eller börjar i en mobil eller fysisk butik. Utifrån denna vision har vi gjort om allt från grafisk identitet, kommunikationskoncept till sjösättning av flagskeppsbutiker och nu även en ny e-handel, säger Gina Azaric, nordisk marknadsdirektör på Kicks i en kommentar.

Med lanseringen av den nya sajten ska det, oavsett kanal, vara möjligt att hitta samma erbjudande och sortiment. 

Sajten är utvecklad i samarbete med Avensia och har en omni-lösning där både fysisk butik samt e-handel delar affärslogik.

– Många inom retail-branschen har länge pratat om en omnikanal som möjliggör samma budskap i alla kanaler, men det är få som har lyckats med det på ett bra sätt., kommenterar Patrik Sundquist, affärsansvarig på Avensia.

Han fortsätter: 

– Utmaningen är ofta en kombination av att få flera system att arbeta med varandra för att dela samma affärslogik i flera kanaler och att sedan få organisationen att vara med på lösningen. Tillsammans med KICKS har vi utvecklat en unik omnikanal-lösning som också ska kunna leverera i framtiden. Utöver detta har vi också, tack vare vår nya SCOPE-teknik, skapat en av Nordens snabbaste sajter. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.152