23948sdkhjf

Modeföretag satsar på Green Friday

Snoot struntar i Black Friday och skänker istället 20 procent av försäljningintäkterna till Världsnaturfondens Östersjöprojekt.

Black Friday har blivit ett par veckor långt jippo, där handlarna tvingas att övertrumfa varandra i rabatter på fina produkter, mitt i bästa försäljningssäsong, säger SNOOTs vd Peter Blom i ett uttalande.

Han tillägger:

Vi väljer nu att ställa oss bredvid den karusellen. WWF driver en rad olika projekt för att till exempel motarbeta övergödning, rädda fiskbestånd med mera vilket vi hellre väljer att stödja.

Snoot som grundades 2009 är ett svenskt konfektionsföretag med bas i Stockholm som utvecklar och säljer kläder. Grundidén är att ta klassiska plagg och förnya samt förbättra dem med moderna snitt och material. Bolaget är startat av Peter Blom, en av grundarna till sportmodeföretaget Peak Performance. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093