23948sdkhjf

Det sålde bäst under Black Friday

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Sparportalen Cuponation och Tradera har samlat information om årets största shoppingfest.

Den mest populära kategorin i år var "Mode och Accessoarer" som stod för 31 procent av de totala köpen. Därefter följde "Skönhet, Hälsa och Välmående" som uppgick till 20 procent av de totala köpen medan "Elektronik och Telefoner" kom upp till 10 procent av köpen. 

Detta kan jämföras med 2016 då "Mode och Accessoarer" också var störst, men stod för hela 48 procent av de totala köpen medan "Elektronik och Telefoner" nådde andraplatsen på 13 procent. Förra året var intresset större för "Inredning och Design" som då uppgick till 11 procent av köpen vilket räckte till en tredjeplats. 

Övrig statistik: 

  • Den genomsnittliga storleken på Black Friday-varukorgen var 834 kronor. 
  • 32 procent av de totala köpen ägde rum mellan klockan 18:00–00:00 medan 21 procent av köpen genomfördes mellan klockan 11:00–14:00. 
  • Det största köpet som genomfördes med en rabattkod låg på 7528 kronor.
  • 61 procent av de som letade efter rabatter gjorde det via desktop och 39 procent via mobila enheter.
  • Bland de som letade efter rabatter under dagen var 66 procent kvinnor och 34 procent män. 
  • Bland de som letade efter rabatter var 36 procent i åldersgruppen 25–34. 

Läs mer här

Mer om: Black Friday
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nu öppnar e-handlarens superlager

Zalandos nya logistikcenter invigs officiellt i dag.

Underklädeskedja drar upp volymen

Här öppnar nästa Apotek Hjärtat

Fjärde outleten för varuhuskedjan

I veckan öppnar Åhléns Outlet här.

Efter konkursen – Best of Brands med ny ägare

Branschprofiler ska skapa ny modekedja digitalt och fysiskt.

Plockar in nätvaror i fysisk miljö - öppnar XL-butik

Jysk storformatsatsar och bygger om och ut butiken i Kungens Kurva.

Nyhetsbrev

Utredaren sågar tillträdesförbudet

Men förslaget är inlämnat och kan röstats igenom ändå – så ser det ut.

Arkiv

På nytt jobb
Ica tar in reklamguru

1

Färdigräknat: Här är Årets matbluff

Produkten som lurade kunderna mest 2018.

Artist in i nätapotek

Butikskoncept i konkurs

Wrapp förstärker marknadsavdelningen

På nytt jobb
Med e-handel i fokus

På nytt jobb
Ska utveckla Ikeas fastigheter

Han blir chef för Ikea property.

Bygghandeln minskar – men ökar

Så mycket ökar Elons näthandel

Då får modekedjan ny vd

På nytt jobb
Ny chef på Apotek Hjärtat

Swish och Ica i hälarna på Volvo

Yougovs Brandindex rankar vilka varumärken det talas mest positivt om.

På nytt jobb
Han går till Apoteksgruppen

Blir affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen och har ett förflutet från dagligvaruhandeln.

Ambientemässan växer i betydelse

Framtidens detaljhandel och tips på hur man skapar ultimata butiksmiljöer på mässan i Frankfurt.

Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning

I veckan öppnar skönhetskedjan nytt i Stockholm city. Enheten är den största butikssatsningen i kedjans historia.

Här är de nya ministrarna

Icas vd: ”Majoriteten av tjänsterna kan påverkas innan sommaren”

200 tjänster hos Ica Sverige ska bort. Tjänsterna är spridda över hela företaget.

Här stänger Polarn O. Pyret

På nytt jobb
Han kliver in på Fazer

Galleria med nya modekoncept

Ny sängspecialist i Malmö

Ökade online - slog rekord

Systembolaget varnar vinleverantör

Nu säljs lagret ut

Så summerar Mio 2018

På nytt jobb
Chefsskifte på Duni

Så sålde Clas Ohlson

Jysk väljer Malmöcentrum

Anna-Karin Hatt ny vd på LRF

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.168