Norsk kedja har siktet inställt på Sverige

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Barnas Hus tänker börja säljer sina barn och babyprodukter på svensk e-handel.

Efter ett par år med förlust har vi nu gjort både stora och små förändringar i Norge. Genom långsiktigt arbete har vi fått kontroll över vår verksamhet och har vuxit i en utmanande bransch de senaste åren. Vi är nu rustade för att göra en rejäl satsning på den svenska marknaden, för att växa och stärka vår position på den skandinaviska marknaden, säger Lasse Erik Moen, vd på BH Nordic AS.

Barnas Hus vill expandera och ta position på den svenska marknaden.

Vi har identifierat en nisch på den svenska marknaden, som vi tycker är perfekt, säger Gøril Solheim, marknads- och företagsutvecklingschef på det norska kontoret.

Hon menar att kompetenta medarbetare som känner till marknaden är avgörande för lanseringen.

Vi tror att det är nyckeln att lyckas i Sverige om man jämför med satsningen som vi gjorde sist 2011, våra svenska kollegers långvariga branscherfarenhet i kombination med svensk marknadsföringsanpassning.

Det är premiär för den nya e-handeln under sommar eller höst nästa år.

Barnas Hus har i dag en fysisk butik i Sverige, "Gränsens Barn" som ligger i Nordby Shoppingcenter vid Strömstad.

Mer om: Barnas Hus


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

De tar plats i Linden

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Ny vd på Strongpoint

Här öppnar Lyko

Helomvändning krävs för Lindex

Handlarna mer optimistiska

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Pricer ökar omsättningen

Nya chefer på Loomis

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.211