23948sdkhjf

Norsk kedja har siktet inställt på Sverige

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Barnas Hus tänker börja säljer sina barn och babyprodukter på svensk e-handel.

Efter ett par år med förlust har vi nu gjort både stora och små förändringar i Norge. Genom långsiktigt arbete har vi fått kontroll över vår verksamhet och har vuxit i en utmanande bransch de senaste åren. Vi är nu rustade för att göra en rejäl satsning på den svenska marknaden, för att växa och stärka vår position på den skandinaviska marknaden, säger Lasse Erik Moen, vd på BH Nordic AS.

Barnas Hus vill expandera och ta position på den svenska marknaden.

Vi har identifierat en nisch på den svenska marknaden, som vi tycker är perfekt, säger Gøril Solheim, marknads- och företagsutvecklingschef på det norska kontoret.

Hon menar att kompetenta medarbetare som känner till marknaden är avgörande för lanseringen.

Vi tror att det är nyckeln att lyckas i Sverige om man jämför med satsningen som vi gjorde sist 2011, våra svenska kollegers långvariga branscherfarenhet i kombination med svensk marknadsföringsanpassning.

Det är premiär för den nya e-handeln under sommar eller höst nästa år.

Barnas Hus har i dag en fysisk butik i Sverige, "Gränsens Barn" som ligger i Nordby Shoppingcenter vid Strömstad.

Mer om: Barnas Hus
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Microsoft köper mark i Sverige

Flera finalister i marknadsföringstävling

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Lyko börjar med paketskåp

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

Betaltjänsten Glase lägger ner

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Matsmart retirerar från Norge

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.147