23948sdkhjf

Kronans Apotek ökade försäljningen med 400 procent

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Deras Black Week-kampanj gick hem hos kunderna.

Under veckan steg den totala försäljningen med över 400 procent jämfört med samma period förra året. På söndagen nåddes även en toppnotering med 600 procent fler ordrar gentemot 2016.

Det är första året som vi gör en större satsning på Black Week och det märktes tydligt i försäljningen under hela veckan. Att söndagen slår alla tänkbara rekord för oss känns extra kul och väldigt motiverande, säger Fredrik Ljungström, sortiments och marknadsdirektör Kronans Apotek i ett uttalande.

Även besöksantalen mångdubblades i jämförelse med föregående år. Bra priser och unika erbjudanden i kombination med rätt digital marknadsföring förklarar succén, enligt Kronans Apotek.

Läs också: Kronans har ny marknadsdirektör

Nu satsar de mot julen.

Vi har satsat mycket på e-handeln under året och tagit stora steg framåt när det gäller sortiments- och prisstrategi samt snabbare hemleveranser. Hela årets försäljningsutveckling på e-handeln, och inte minst Black Week-kampanjen, vittnar om att vi gör rätt och bra saker. Nu ser vi fram emot julhandeln och även här gör vi en tydlig satsning med fina julklappserbjudandenavslutar Fredrik Ljungström.

Imorgon inleds deras julkampanj med bland annat en digital julkalender.

Mer om: Kronans Apotek


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Här lägger Åhléns ner – efter 59 år

Morris stämmer H&M

Modeföretaget stämmer koncernen för varumärkesintrång, uppger Breakit.

Stal kött – och ville ha pengar tillbaka

Ytterligare en Ica-butik upphör

Loomis skriver jätteavtal i USA

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut tre gånger i veckan (måndag, onsdag och torsdag).

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Jula och Thon i stort samarbete

Arkiv

Alibaba slog rekord under "Singles Day"

Butiker måste informera om vem som filmar

På nytt jobb
Lämnar Kappahl för Nelly

Går till tjänsten som inköpschef hos e-handlaren.

Jollyroom riskerar vite på tre miljoner

Då ger köpcentrumen vika

Nu ökar försäljningen – men trenden kan vända snabbt.

Frifräsare öppnar där Coop och Lidl lämnar

Entreprenören öppnar sin andra butik, Matarket, i Coops gamla lokaler.

Värden: ”City Gross ska ut.”

Konkursansökan avvisades i rätten.

Miljardbrotten som ingen talar högt om

Så kapar, förfalskar och utnyttjar bedragarna bolagen och beställer varor för miljarder. Handeln och leverantörerna betalar priset.

”Bollen ligger hos politikerna”

Pricer i affär med stor kanadensisk kedja

Lindt öppnar flaggskeppsbutik i centrala Stockholm

Snart kan alla chokladälskare shoppa godsaker centralt.

1 000 kvadratmeter herrmode

Holmens Herr byter läge på en av butikerna i Göteborg.

Bygghandeln haltar på nätet

Men den totala e-handeln växer med 15 procent.

1

Ännu en Ica-butik läggs ned

En vecka sedan sist – nu går nästa Ica-butik i graven.

2

Bolist öppnar ny butik

På nytt jobb
O´Learys vd kliver av

Efter knappt tre år lämnar Christian Bellander vd-posten. Han får nu styrelsepost i företaget.

Hjälp oss att utveckla Dagens Handel

På nytt jobb
Ny HR-direktör på Axfood

Logistikpris till Zalando

Julhandeln förväntas slå rekord - igen

Zalando gjorde förlust

På nytt jobb
Ny Nordenchef på Prisjakt

Butikskedjor redo att skriva på

På nytt jobb
Lämnar Twilfit för Securitas

Click & collect på totalt minst 17 marknader 2019

Konkurserna minskar

Black Friday tar av julhandeln

Ökad jämställdhet mål inom bygghandeln

Nu är Googles betallösning här

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.17