23948sdkhjf

Kronans Apotek ökade försäljningen med 400 procent

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Deras Black Week-kampanj gick hem hos kunderna.

Under veckan steg den totala försäljningen med över 400 procent jämfört med samma period förra året. På söndagen nåddes även en toppnotering med 600 procent fler ordrar gentemot 2016.

Det är första året som vi gör en större satsning på Black Week och det märktes tydligt i försäljningen under hela veckan. Att söndagen slår alla tänkbara rekord för oss känns extra kul och väldigt motiverande, säger Fredrik Ljungström, sortiments och marknadsdirektör Kronans Apotek i ett uttalande.

Även besöksantalen mångdubblades i jämförelse med föregående år. Bra priser och unika erbjudanden i kombination med rätt digital marknadsföring förklarar succén, enligt Kronans Apotek.

Läs också: Kronans Apotek stänger nio apotek – koncernen ska spara 20 miljoner euro

Nu satsar de mot julen.

Vi har satsat mycket på e-handeln under året och tagit stora steg framåt när det gäller sortiments- och prisstrategi samt snabbare hemleveranser. Hela årets försäljningsutveckling på e-handeln, och inte minst Black Week-kampanjen, vittnar om att vi gör rätt och bra saker. Nu ser vi fram emot julhandeln och även här gör vi en tydlig satsning med fina julklappserbjudandenavslutar Fredrik Ljungström.

Imorgon inleds deras julkampanj med bland annat en digital julkalender.

Mer om: Kronans Apotek
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Japansk kedja till Gallerian

De föreslås till MQ:s styrelse

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Clas Ohlson hyr ut jullådor

Apotea bästa nätbutik – igen

Beijer bygger gigantiskt varuhus i Söderhamn

Nyhetsbrev

Kedjorna som är bäst på mersälj

Arkiv

Installationstjänster ökar kraftigt för Bygghemma

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Sportkedja säljer eget varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Textilbolag i konkurs

Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul

Fler vill ha installerat – Elon ökar försäljning av tjänster

HP-chef: Mobilitet stänger fler affärer

Clas Ohlson ökar hos Amazon UK

Så sålde Clas Ohlson

På nytt jobb
Går till Axel Johnson

Rekord för Black friday – kläder och hemelektronik mest poppis

Bygghemma överträffade förväntningar på köpfesten 

Karl Hedin köper upp två bygghandlare

Växer i Värmland

Kökstillverkare öppnar nytt

1

E-handelsgurun: ”Lägg ner olönsamma butiker”

Moon-Suck Song listar skälen till varför e-handeln kommer att vinna slaget om framtidens konsumenter.

På nytt jobb
Gant får ny vd

Färre konkurser i november

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Pris regerar under Black friday

Hållbarhet allt viktigare under Black friday

Stadium drar sig ur Tyskland

Wesc stänger butikerna

Story och gränslöshet bygger framtidens handel

Här öppnar Ideal of Sweden

Arbetsmiljöverket slår till mot e-handlarna

På nytt jobb
Från Clas Ohlson till Intersport

Flash satsar i Danmark

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.157