Kronans Apotek ökade försäljningen med 400 procent

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Deras Black Week-kampanj gick hem hos kunderna.

Under veckan steg den totala försäljningen med över 400 procent jämfört med samma period förra året. På söndagen nåddes även en toppnotering med 600 procent fler ordrar gentemot 2016.

Det är första året som vi gör en större satsning på Black Week och det märktes tydligt i försäljningen under hela veckan. Att söndagen slår alla tänkbara rekord för oss känns extra kul och väldigt motiverande, säger Fredrik Ljungström, sortiments och marknadsdirektör Kronans Apotek i ett uttalande.

Även besöksantalen mångdubblades i jämförelse med föregående år. Bra priser och unika erbjudanden i kombination med rätt digital marknadsföring förklarar succén, enligt Kronans Apotek.

Nu satsar de mot julen.

Läs också: Han går från Ica till Apotek

Vi har satsat mycket på e-handeln under året och tagit stora steg framåt när det gäller sortiments- och prisstrategi samt snabbare hemleveranser. Hela årets försäljningsutveckling på e-handeln, och inte minst Black Week-kampanjen, vittnar om att vi gör rätt och bra saker. Nu ser vi fram emot julhandeln och även här gör vi en tydlig satsning med fina julklappserbjudandenavslutar Fredrik Ljungström.

Imorgon inleds deras julkampanj med bland annat en digital julkalender.

Mer om: Kronans Apotek


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Lidl vill tillbaka till Norge

Här öppnar pryl- och inredningsbutik

Han lämnar Clas Ohlson

Slutar som ekonomi- och finansdirektör efter sju år.

De ska aktivera kupongerna direkt i hyllan

Hon ska kvalitetssäkra Indiska

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Nyhetsbrev

Regionchef på Kappahl till Indiska

Arkiv
1

Studie: Livsmedel inte problemet när det kommer till mikroplaster

Coops uppsagda Postnordavtal – regel snarare än undantag

Sällanköp drivs av näthandeln

Kläder och skor säljer överlägset mest online.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Butiken får el från taket

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Woki in - Satori ut

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.153