23948sdkhjf

Kronans Apotek ökade försäljningen med 400 procent

| Av Amanda Sundström | Tipsa redaktionen

Deras Black Week-kampanj gick hem hos kunderna.

Under veckan steg den totala försäljningen med över 400 procent jämfört med samma period förra året. På söndagen nåddes även en toppnotering med 600 procent fler ordrar gentemot 2016.

Det är första året som vi gör en större satsning på Black Week och det märktes tydligt i försäljningen under hela veckan. Att söndagen slår alla tänkbara rekord för oss känns extra kul och väldigt motiverande, säger Fredrik Ljungström, sortiments och marknadsdirektör Kronans Apotek i ett uttalande.

Även besöksantalen mångdubblades i jämförelse med föregående år. Bra priser och unika erbjudanden i kombination med rätt digital marknadsföring förklarar succén, enligt Kronans Apotek.

Läs också: Kronans Apotek stänger nio apotek – koncernen ska spara 20 miljoner euro

Nu satsar de mot julen.

Vi har satsat mycket på e-handeln under året och tagit stora steg framåt när det gäller sortiments- och prisstrategi samt snabbare hemleveranser. Hela årets försäljningsutveckling på e-handeln, och inte minst Black Week-kampanjen, vittnar om att vi gör rätt och bra saker. Nu ser vi fram emot julhandeln och även här gör vi en tydlig satsning med fina julklappserbjudandenavslutar Fredrik Ljungström.

Imorgon inleds deras julkampanj med bland annat en digital julkalender.

Mer om: Kronans Apotek
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Miljonbonus till Gekås personal – försäljningen ökar i lågsäsong

Ny vd för Oscar Jacobson

Herrmodebolaget värvar vd från Leo Vegas.

Nyöppning för Arken zoo

Lanserar ny nätbokhandel: "Vi kan erbjuda lägre pris än våra konkurrenter"

Ska ta upp kampen med stora aktörer i branschen.

Hon blir vd för Daymaker

90 berörs när Dollarstore skiftar lagerort

Nyhetsbrev

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White Monday.

Arkiv

Bra år för byggmaterial – trots svagt avslut 

Acne Studios byter läge – tillfälligt

Järnia Outlet läggs ned – butiker på åtta orter berörs

DEBATT
Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Köpcentrumjättens kundklubb når över 1 miljon medlemmar

Optimerad kundupplevelse gav effekt — onlineaffären växer för Interflora

Sainsburys vd lämnar efter fusionsnederlag

Hon går till RO

Ahlsell bygger ut i Göteborg

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Jysk öppnar nytt och nyinviger på samma dag

Satsar på arbetsmiljön i kassan

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Cykelkraft i nya händer

Säljer i MQ

Krönika
Mer empati och positiv energi i retailbranschen

Rekord för Apotea – då utökas den fysiska närvaron

Lyko till Femman

14 hoppar på hemelektronikkedjan

Rekordlåg framtidstro i handeln

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

På nytt jobb
Tillbaka till Daymaker

Duni omorganiserar

Lindex stärker Stockmann

Clas Ohlson backade i december

Här ökar Jula närvaron

Asari till Kista

På nytt jobb
Ica Fastigheters vd går till Alecta

På nytt jobb
Lämnar modebranschen för nätmathandlare

Se alla Företagens egna nyheter

KappAhl räknar besök med IMAS Sverige

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Har du etiketter till årets största shoppingsäsong?

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

Din unika produkt förtjänar en unik etikett

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Namnskyltar för professionell användning i din butik

Tanums kommun installerar wifi besöksräknare i Fjällbacka

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Sänd till en kollega

0.141