Adlibrisgruppen passerade nu tvåmiljardersgränsen

| Av Siw Kejonen | Tipsa redaktionen

Adlibrisgruppen med e-handelssajter som Discshop och Odla har nu passerat två miljarder i omsättning under de senaste 12 månaderna.







Sajter som ingår i gruppen är Adlibris, Discshop, Bamba, Kökets favoriter, Roliga prylar, Yayday och Odla ingår fortsätter att locka allt fler kunder.

Efter en period av fallande försäljning satte vi i början av 2015 upp målet att nå två miljarder i omsättning. Det är därför en viktig milstolpe för oss och en bekräftelse på att vi är på rätt väg med våra satsningar. Samtidigt är vi bara i början av vår utveckling att fortsätta driva e-handeln framåt och fortsätta skapa ännu bättre och smidigare kundupplevelser”, säger Johan Kleberg, vd Adlibrisgruppen.

På Adlibris har pyssel & DYI, leksaker och papper & kontor ökat med 162 procent under de senaste 12 månaderna. Även bokförsäljningen har fortsatt öka med extra stark försäljning av faktaböcker och barn- och ungdomsböcker.

Försäljningen av fysiska böcker uppgick de senaste 12 månaderna till 80 procent av Adlibrisgruppens totala försäljning.

Bland Adlibrisgruppens övriga sajter så märks bland annat Kökets favoriter som har en omsättningsökning på 119 procent. Kökets favoriter lanserades under hösten även på den finska marknaden under namnet Makujakauppa och omsatte där över en miljon under sin första månad.





Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Inför digital pant på plastpåsar

Lönsamheten sjönk för Ica

Lindex fortsätter tappa – Sämst utveckling i Sverige

Storförlust för Postnord

Både omsättningen och resultatet minskar på Postnord, som får skicka tillbaka 400 000 postförsändelser efter införandet av det nya systemet för Kinapaketen.

Efterlyser första kunden – Ber om hjälp

Handlade du på Gunnars Byggnetto i Täby vid öppningen år 1993? Byggmax har letat med ljus och lykta efter sin allra första kund – nu ber de allmänheten om tips.

Nyhetsbrev

Öppnar flaggskepp i Stockholm

Kicks slår upp dörrarna till en ny butik på 1 500 kvadratmeter i centrala Stockholm.

Arkiv

Fortsatt uppåt för Pricer

Handeln behöver hjälp med återfallsförbrytarna

Yrkeskriminella är handelns största säkerhetshot.

Glossier till Sverige - Lanseras i sommar

Då lanseras det hajpade amerikanska skönhetsmärket i Sverige.

De öppnar nytt i Globen

Hit flyttar Balmuir

Öppnar första svenska butiken.

Påsken drog ner bygghandeln

Instagram Shopping till Sverige

Chiquelle, Bubbleroom och Zalando bland dem som kommit igång med säljtjänsten.

På nytt jobb
Ny chef på Lyko

Norrgavel skaffar e-handel

Påspant – en succé

Butik på Södermalm får klartecken

Søstrene Grene kommer till Stockholm

Svagt uppåt för Strongpoint

Ikea vill storsatsa på e-handel – ny hub i Malmö

Ikea har reserverat hundratusen kvadratmeter mark i Norra hamnen i Malmö för att kunna bygga ett nytt distributions- och e-handelscentrum.

Han lämnar också Nelly

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

På nytt jobb
MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Pressbyrån på Karolinska

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

På nytt jobb
Ny chef på Dustin

Jysk växer i Blekinge

Öppnar nytt i Sölvesborg

Dags att anmäla alla brott

Når nytt mål – sålde för 6 miljarder

På nytt jobb
Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Nu öppnar kedjan butik i Uppsala

Realtidsoptimering av logistiken ger snabba leveranser

Marknadsför med AI

På nytt jobb
Ny Sverigechef för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.175