Mio går som tåget

| Av Siw Kejonen | Tipsa redaktionen

Mio fortsätter att ta marknadsandelar i samtliga segment och ökar försäljningen nästan dubbelt så mycket som branschen i övrigt under räkenskapsårets första sex månader.

Delårsrapporten sträcker sig från 1 maj 2017 till 31 okt 2017 och inkluderat november har Mio haft en positiv försäljningstillväxt 70 månader i rad. Samtidigt stärks resultatet ytterligare och såväl Mio-koncernen som handlarna investerar i konceptet, nyetablering och butikslyft.

Delårsrapporten (1 maj 2017 – 31 okt 2017) presenterar rekordresultat där Mio-koncernens nettoomsättning uppgick till 1 742 Mkr, vilket är en ökning på 22 procent. Under 2017 till och med oktober har möbelbranschen vuxit med 6,4 procent enligt HUI. Under samma period har Mio vuxit med totalt 16,2 procent.

- Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt presterat och de framgångar vi nått. Medarbetarna, handlarna och gemensamt satta mål är framgången och tillsammans ska vi bli störst på möbler i Sverige 2022, säger vd Björn Lindblad.

Det är ingen hemlighet att Mio är marknadsledande på soffor i Sverige, inte heller att de nu även är marknadsledande på sängar. Med det som grund ska Mio fortsätta resan till att utvecklas till Sveriges ledande destination för möbler och heminredning.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

På nytt jobb
Ny chef på Lyko

Norrgavel skaffar e-handel

Påspant – en succé

Instagram Shopping till Sverige

Chiquelle, Bubbleroom och Zalando bland dem som kommit igång med säljtjänsten.

Påsken drog ner bygghandeln

Nyhetsbrev

Søstrene Grene kommer till Stockholm

Arkiv

Butik på Södermalm får klartecken

Nu ska alla butiker bli lättillgängliga

Svagt uppåt för Strongpoint

Ikea vill storsatsa på e-handel – ny hub i Malmö

Ikea har reserverat hundratusen kvadratmeter mark i Norra hamnen i Malmö för att kunna bygga ett nytt distributions- och e-handelscentrum.

Han lämnar också Nelly

På nytt jobb
MQ får ny vd

Christina Ståhl lämnar modekedjan under året.

Apoteket tar plats på KS

Pressbyrån på Karolinska

Ingen tillväxt för Gekås – för första gången

Irländskt bolag köper Toys R Us

Smyths Toys köper kedjans verksamhet i Tyskland, Österrike och Schweiz.

Under en vecka – var fjärde handlare utsatt för stöld

Fysiska butiker för Junkyard – Fler lokala sajter

E-handlaren ökade försäljningen i fjol och presenterar vinst för andra året i rad. Nu väntar nya satsningar.

Vill stoppa tjuvarna med fiktivt parti

Väskmärket tar plats i Stockholm

”Svenskarna är ett resande folk, ända sedan vikingatiden” – vd Joakim Palmgren om att Tumi öppnar sin första butik i Skandinavien. Nu väntar flera.

På nytt jobb
Ny chef på Dustin

Søstrene Grene till Mölndal

Öppnar sin första butik i Göteborg – även Elgiganten Phone House flyttar in.

Här öppnar Samsung

Lakritskedjan expanderar

Jysk växer i Blekinge

Öppnar nytt i Sölvesborg

På nytt jobb
Sleepo rekryterar från Svenskt Tenn

Dags att anmäla alla brott

Når nytt mål – sålde för 6 miljarder

Nu öppnar kedjan butik i Uppsala

Realtidsoptimering av logistiken ger snabba leveranser

På nytt jobb
Ny Sverigechef för H&M

Marknadsför med AI

Öppnar expressbutik i Malmö

På nytt jobb
Ny ordförande på Babyshop

På nytt jobb
Hon tar över på Eleven

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.166