23948sdkhjf

Mio går som tåget

| Av Siw Kejonen | Tipsa redaktionen

Mio fortsätter att ta marknadsandelar i samtliga segment och ökar försäljningen nästan dubbelt så mycket som branschen i övrigt under räkenskapsårets första sex månader.

Delårsrapporten sträcker sig från 1 maj 2017 till 31 okt 2017 och inkluderat november har Mio haft en positiv försäljningstillväxt 70 månader i rad. Samtidigt stärks resultatet ytterligare och såväl Mio-koncernen som handlarna investerar i konceptet, nyetablering och butikslyft.

Delårsrapporten (1 maj 2017 – 31 okt 2017) presenterar rekordresultat där Mio-koncernens nettoomsättning uppgick till 1 742 Mkr, vilket är en ökning på 22 procent. Under 2017 till och med oktober har möbelbranschen vuxit med 6,4 procent enligt HUI. Under samma period har Mio vuxit med totalt 16,2 procent.

- Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt presterat och de framgångar vi nått. Medarbetarna, handlarna och gemensamt satta mål är framgången och tillsammans ska vi bli störst på möbler i Sverige 2022, säger vd Björn Lindblad.

Det är ingen hemlighet att Mio är marknadsledande på soffor i Sverige, inte heller att de nu även är marknadsledande på sängar. Med det som grund ska Mio fortsätta resan till att utvecklas till Sveriges ledande destination för möbler och heminredning.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Flera finalister i marknadsföringstävling

Microsoft köper mark i Sverige

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Lyko börjar med paketskåp

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Betaltjänsten Glase lägger ner

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Matsmart retirerar från Norge

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.191