23948sdkhjf

Mio går som tåget

Mio fortsätter att ta marknadsandelar i samtliga segment och ökar försäljningen nästan dubbelt så mycket som branschen i övrigt under räkenskapsårets första sex månader.

Delårsrapporten sträcker sig från 1 maj 2017 till 31 okt 2017 och inkluderat november har Mio haft en positiv försäljningstillväxt 70 månader i rad. Samtidigt stärks resultatet ytterligare och såväl Mio-koncernen som handlarna investerar i konceptet, nyetablering och butikslyft.

Delårsrapporten (1 maj 2017 – 31 okt 2017) presenterar rekordresultat där Mio-koncernens nettoomsättning uppgick till 1 742 Mkr, vilket är en ökning på 22 procent. Under 2017 till och med oktober har möbelbranschen vuxit med 6,4 procent enligt HUI. Under samma period har Mio vuxit med totalt 16,2 procent.

- Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt presterat och de framgångar vi nått. Medarbetarna, handlarna och gemensamt satta mål är framgången och tillsammans ska vi bli störst på möbler i Sverige 2022, säger vd Björn Lindblad.

Det är ingen hemlighet att Mio är marknadsledande på soffor i Sverige, inte heller att de nu även är marknadsledande på sängar. Med det som grund ska Mio fortsätta resan till att utvecklas till Sveriges ledande destination för möbler och heminredning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11