23948sdkhjf

Appen ökar Dagmars digitala fokus

| Av Ylva Åkesson | Tipsa redaktionen

Modevarumärket Dagmar har kommit långt på sin digitaliseringsresa. Hälften av e-kunderna använde mobilen.

– Från att ha gått från prestigefyllda varumärken, över stora mäkta influencers kommer inflytandet nu att vara tillbaka hos oss som modevarumärke och som bolag. Men då måste vi verkligen ha något att berätta.

Det säger Karin Söderlind, en av tre grundare till svenska modevarumärket Dagmar.
Efter att i slutet av 2016 konstaterat att hälften av märkets e-kunder gjorde sin köp i mobiltelefonen har Dagmar kommit långt på en digital förändringsresa som i grunden förändrat företaget.

Läs också: Digitala butiker ska utmana Amazon
Nu i slutet på hösten lanserade märket en app, som man hoppas ska hålla dialogen med kunderna levande och involvera dem direkt bolagets beslutsprocesser.
– Vi vill helt enkelt bli mer personliga, nakna och transparent inför kunden, säger Karin Söderlind som också ser hur appen kommer att kunna underlätta samarbetet med nätet av återförsäljarbutiker.

Läs mer kring den digitala transformeringen i handeln i nästa nummer av Dagens Handel på papper!

Mer om: app | digitalisering | mobil
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Apoteket spränger gränsen i Töcksfors

Kronkursen fortsätter pressa modehandeln

Pilot: Nets testar swishmodul i butiksmiljö

Färre nya H&M-butiker än planerat

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

På nytt jobb
Axfoundation fördjupar hållbarhetsarbetet med ny kraft

Nyhetsbrev

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Arkiv

Mall of Scandinavia blir Westfield Mall of Scandinavia

20 butiker ska bort i modekedjan

Härligt mycket handel i Almedalen

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Åhléns skönhetskoncept öppnar ny butik och onlineshop

WeSC behöver nytt kapital

På nytt jobb
Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

Zetadisplay uppgraderar Ikeavaruhus

Så ska Lidingö centrum bli en mötesplats

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

50 miljoner kronor till start up

Kappahl på sommarturné med Newbie

Ökad vinst för Netonnet – vd tror på fortsatt tillväxt

NA-KD öppnar pop up i Mos

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Dagens Handel har pratat utmaningar och möjligheter med köpcentrumjätten Citycons nya vd F Scott Ball.

Rekordår för Elgiganten – tar marknadsandelar

Elektronikjätten ökar tillväxten både online och i butik samt storsatsar på utökat sortiment.

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

På nytt jobb
Ikea utser ny designchef

Hon är moderator för Retaildagen

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

Till Lyko från finansbranschen

Finansman ökar innehav i skohandlare

Altor in som storägare i XXL

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Stockmann säger upp 150

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.156