Lättrörligt i butiken

| Av Ylva Åkesson | Tipsa redaktionen

Flexibilitet och koncepttänk är några av nyckelorden när Hestra var med och tog fram Stadiums nya Gradum-look.

AR, VR och 3D-skrivare. Hestra inredningar finns visserligen mitt i råvarutäta, småländskt skogliga trakter, men när man tar fram nya butikskoncept är det high-tech som gäller.

– Stadium har länge levt med sitt ikoniska koncept ”Next level”, som nu byts ut mot något nytt, säger Hestras vd Johan Petersson och beskriver Hestras samarbete med Stadium under våren för att ta fram det nya.

– Vi har skissat fram ideér, printat fram detaljer och byggt upp butiken i VR innan konceptet slutligen sattes.

Stadiums nya look, som lanserades nu i höst på Kungsgatan i Stockholm, vill vara mjukt och inbjudande, med olika höjder och flexibilitet som gör att upplägget kan anpassas till olika butiksstorlekar.

Läs också: Stadium utvecklar order-in-store-koncept

– Generellt diskuterar vi nu ofta med våra kunder kring koncept som passar både i det stora och något mindre formatet, säger Johan Petersson.

Läs också: Stadium stämmer H&M för varumärkesintrång

Kraven på miljömedvetenhet och hållbarhet kommer nu oftare fram i samtalen som Hestra har med sina kunder. Under flera år har, i praktiken, huvuddelen av de stora kunderna inte brytt sig så mycket, bara ställt några enkla frågor.

– Idag har kedjorna riktigt bra koll på vad de har i sina hyllor och på sina galgar. Nu vill man ta nästa steg och säkerställa hur väl också inredningen klarar hållbarhetskraven, säger Johan Petersson.

Mer om: Hestra | Stadium


Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Coop säger upp avtalet med Postnord

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Fler företag säljer överskott på auktion

Poolias vd avgår

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Nyhetsbrev

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Woki in - Satori ut

De tar plats i Linden

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Ny vd på Strongpoint

Karma till Storbritannien

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Handlarna mer optimistiska

Helomvändning krävs för Lindex

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.211