23948sdkhjf

Lättrörligt i butiken

Flexibilitet och koncepttänk är några av nyckelorden när Hestra var med och tog fram Stadiums nya Gradum-look.

AR, VR och 3D-skrivare. Hestra inredningar finns visserligen mitt i råvarutäta, småländskt skogliga trakter, men när man tar fram nya butikskoncept är det high-tech som gäller.

– Stadium har länge levt med sitt ikoniska koncept ”Next level”, som nu byts ut mot något nytt, säger Hestras vd Johan Petersson och beskriver Hestras samarbete med Stadium under våren för att ta fram det nya.

– Vi har skissat fram ideér, printat fram detaljer och byggt upp butiken i VR innan konceptet slutligen sattes.

Stadiums nya look, som lanserades nu i höst på Kungsgatan i Stockholm, vill vara mjukt och inbjudande, med olika höjder och flexibilitet som gör att upplägget kan anpassas till olika butiksstorlekar.

– Generellt diskuterar vi nu ofta med våra kunder kring koncept som passar både i det stora och något mindre formatet, säger Johan Petersson.

Kraven på miljömedvetenhet och hållbarhet kommer nu oftare fram i samtalen som Hestra har med sina kunder. Under flera år har, i praktiken, huvuddelen av de stora kunderna inte brytt sig så mycket, bara ställt några enkla frågor.

– Idag har kedjorna riktigt bra koll på vad de har i sina hyllor och på sina galgar. Nu vill man ta nästa steg och säkerställa hur väl också inredningen klarar hållbarhetskraven, säger Johan Petersson.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.111