23948sdkhjf

Så blir H&M:s nya varumärke

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

H&M group lanserar ett nytt varumärke tidigt 2018 som fått namnet /Nyden. Och det handlar inte om fysiska butiker.

H&M har tidigare meddelat avsikten att släppa fler varumärken och efter Arket som lanserades i höstas kommer nu /Nyden, som beskrivs som ett varumärke som vänder sig till så kallade millennials. Det avslöjar New York Magazines The Cut som publicerar en längre intervju med mannen bakom varumärket Oscar Olsson. Just snedstrecket  i inledningen på loggan indikerar att det handlar om begränsade samarbeten med olika kreatörer.

Läs också: Nu väntar Arket

I artikeln med The Cut avslöjar Olsson även de två första samarbetskreatörerna, skådespelerskan Noomi Rapace och tatueraren Doctor Woo. Det handlar både om samarbeten tillsammans med välkända personer som personer kända inom en viss grupp eller mindre kultur. Distributionen av kollektionerna ska i huvudsak ske på nätet eller via olika tillfälliga pop up-butiker och ytor.

Namnet är en lek med orden ny och den och det nya varumärket handlar inte om snabbt mode. Basen för designutveckling av varumärket är Los Angeles där även designatlejé för & Other Stories finns.

Oscar Olsson har enligt nättidningen The Cut arbetat för H&M sedan 2013, sedan i början av året som ansvarig för koncernens Innovation Lab.

Mer om:/Nyden |H&M group
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här öppnar XXL

Handlarna tappar tron till jul

Energidryck kan komma att begränsas

Det finns ett liv efter julen

Svenska e-handlare har mycket att vinna på att bredda perspektiven och se bortom landsgränserna, det anser Paypal.

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Nyhetsbrev

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Arkiv

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Microsoft köper mark i Sverige

Starkt halvår för Elgiganten

Dole säljer i Sverige och Finland

Flera finalister i marknadsföringstävling

Lyko börjar med paketskåp

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

Betaltjänsten Glase lägger ner

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Matsmart retirerar från Norge

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.253