23948sdkhjf

Så blir H&M:s nya varumärke

H&M group lanserar ett nytt varumärke tidigt 2018 som fått namnet /Nyden. Och det handlar inte om fysiska butiker.

H&M har tidigare meddelat avsikten att släppa fler varumärken och efter Arket som lanserades i höstas kommer nu /Nyden, som beskrivs som ett varumärke som vänder sig till så kallade millennials. Det avslöjar New York Magazines The Cut som publicerar en längre intervju med mannen bakom varumärket Oscar Olsson. Just snedstrecket  i inledningen på loggan indikerar att det handlar om begränsade samarbeten med olika kreatörer.

Läs också: Arket till Tmall

I artikeln med The Cut avslöjar Olsson även de två första samarbetskreatörerna, skådespelerskan Noomi Rapace och tatueraren Doctor Woo. Det handlar både om samarbeten tillsammans med välkända personer som personer kända inom en viss grupp eller mindre kultur. Distributionen av kollektionerna ska i huvudsak ske på nätet eller via olika tillfälliga pop up-butiker och ytor.

Namnet är en lek med orden ny och den och det nya varumärket handlar inte om snabbt mode. Basen för designutveckling av varumärket är Los Angeles där även designatlejé för & Other Stories finns.

Oscar Olsson har enligt nättidningen The Cut arbetat för H&M sedan 2013, sedan i början av året som ansvarig för koncernens Innovation Lab.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094