Arlanda får mer shopping

| Av Siw Kejonen | Tipsa redaktionen

Swedavia gör nu omfattande miljardsatsningar och byggnationen är redan i gång. Resultatet blir ökad kapacitet, mer shopping och restauranger, fler hotell- och kongressmöjligheter.

Swedavia gör nu omfattande miljardsatsningar och byggnationen är redan i gång. Resultatet blir ökad kapacitet, mer shopping och restauranger, fler hotell- och kongressmöjligheter.

– Vi har ett fantastiskt år bakom oss med ett imponerande antal resenärer som valt att resa till och från Swedavias flygplatser. Det känns väldigt roligt att få avsluta året med det här resenärsrekordet på Arlanda. Samtidigt som passagerartillväxten sker i en otrolig takt är det också viktigt att vi fortsätter arbetet med våra omfattande utvecklingsprojekt för att säkerställa god tillgänglighet, hållbara och effektiva flygplatser även under kommande år, säger Jonas Abrahamsson, vd och koncernchef på Swedavia.

Den här veckan nådde Stockholm Arlanda Airport 26 000 000 passagerare vilket är det nya rekordet på flygplatsen. Det är en ökning med 8 procent, 1,9 miljoner resenärer, jämfört med motsvarande period 2016. Rekordet uppmärksammades av Anna Ericsson, chef för Passenger Services, som mötte upp årets rekordresenär före avresa på Arlanda.

Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär och nu vill man att Stockholm Arlanda Airport ska bli den ledande flygplatsen i Skandinavien.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

De tar plats i Linden

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Ny vd på Strongpoint

Här öppnar Lyko

Helomvändning krävs för Lindex

Handlarna mer optimistiska

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Pricer ökar omsättningen

Nya chefer på Loomis

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.184