23948sdkhjf

Gents bäddar för nya trender

| Av Veronica Rönnlund Aldman | Tipsa redaktionen

Nu är skäggtrenden är på väg ut, konstaterar den manliga hygien- och skönhetskedjan Gents som nyrekryterar på strategiska tjänster.

Med en stark julhandel i ryggen och nya medarbetare på plats satsar Gents med full fart in i 2018. På agendan står nya trender, nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen.

– Vi ser stor potential i en marknad som fortfarande växer starkt, om än byter skepnad. Mannen har lämnat skäggtrenden och gått vidare mot nya uttryck som ännu inte är kommersialiserade. Det öppnar för enorma möjligheter och konkurrensfördelar för den som är på tå och ligger steget före.
För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger Gents ägare Jenny Rydhström.

Ny produktchef blir därför Rikard Axelsson som  en bakgrund inom e-handel och inköp. Rikard Axelsson kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se.

Fd. produktchef Jonathan Pramborn går vidare till tjänsten som head of retail där han kommer att ansvara för Gents fysiska butiker och deras expansion, nationellt och internationellt.

Ny AD och grafiskt ansvarig för Gents är Henrik Bodin. I den rollen kommer Henrik Bodin att ansvara för all grafisk produktion och visualisering av Gents varumärke.

Gents bildades 2003 och företaget omsätter idag 52 miljoner kronor fördelat på fyra bolag. Verksamheten sysselsätter 27 medarbetare.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Flera finalister i marknadsföringstävling

Microsoft köper mark i Sverige

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Lyko börjar med paketskåp

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Betaltjänsten Glase lägger ner

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Matsmart retirerar från Norge

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.204