23948sdkhjf

H&M-konkurrent överraskar

| Av Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Japanska Fast Retailing, med dotterbolaget Uniqlo, presenterar ett resultat som överträffar förväntningarna.

Den japanska klädkedjan Fast Retailings intäkter uppgick till 617 miljarder yen, motsvarande 45 miljarder kronor, i det första kvartalet i det brutna räkenskapsåret. Väntat var enligt Bloombergs prognossammanställning intäkter om 579 miljarder yen, eller 42 miljarder kronor.

Läs också: Cheap Monday läggs ned

Nettoresultatet landade på 78,5 miljarder yen, även det över förväntade 63,3 miljarder.

För dotterbolaget Uniqlo steg rörelseresultatet med 18 procent jämfört med samma kvartal ett år tidigare, med ett nytt försäljningsrekord för en enskild månad i november. Fast Retailing upprepar tidigare prognoser för helåret.

Den japanska klädkedjan siktar på att 30 procent av försäljningen ska komma från e-handel. Det sade Fast Retailings finanschef Takeshi Okazaki på en presskonferens, rapporterar Bloomberg News. Av rapporteringen framgår inte om bolaget knutit någon tidpunkt till e-handelsmålet. Finanschefen sade även att bolaget haft problem med sin onlinetjänst på grund av oväntat stor kundtillströmning.

Mer om: Fast Retailing | H&M | mode | Uniqlo
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

På nytt jobb
Från Åhléns till MQ

Hon är ny försäljningschef för MQ och kommer närmast från tung post hos varuhuskedjan.

Här öppnar XXL

Energidryck kan komma att begränsas

Handlarna tappar tron till jul

Det finns ett liv efter julen

Svenska e-handlare har mycket att vinna på att bredda perspektiven och se bortom landsgränserna, det anser Paypal.

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Nyhetsbrev

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Arkiv

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Microsoft köper mark i Sverige

Dole säljer i Sverige och Finland

Flera finalister i marknadsföringstävling

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Starkt halvår för Elgiganten

Lyko börjar med paketskåp

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

Betaltjänsten Glase lägger ner

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Matsmart retirerar från Norge

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.203