23948sdkhjf

Pressbyrån blir Modebyrån

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Butikskedjan samarbetar med Ann-Sofie Back och fotografen Anders Edström under kommande modevecka.

Pressbyrån blir Modebyrån i samarbete med Ann-Sofie Back internationella modemagsinet Re-Edition och under visningsveckan Stockholm Fashion Week 21 till 23 januari. 

I i anknytning till den ordinarie Pressbyrån på Strömkajen utanför Grand Hôtel öppnar butikskedjan i samarbete med designern och fotografen Anders Edström fotoutställningen Modebyrån. Besökare kommer kunna ta del av höjdpunkterna från modeduons mångåriga samarbete för internationella publikationer som Dazed and Confused, Self Service och Purple Magazine. En utvald del av utställningen publiceras sedan exklusivt i nästkommande nummer av internationella magasinet Re-Edition som släpps under modeveckan i Paris.
- Jag har länge haft ett kreativt utbyte med Anders Edström och vi sitter på ett stort arkiv av både publicerat och refuserat material. Extra kul känns det att Pressbyrån, som i så många år varit modemagasinens hemvist gillade idéen och är med på projektet, säger Ann-Sofie Back i en kommentar.

Bakom idé och koncept står BACK i samarbete med pr-och kommunikationsbyrån Redgert Comms.

Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica-handlaren köpte AIK:s första evighetskort

Ikea vill aldrig köpa sallad igen

Urban Deli vidgar samarbetet med Axfood

Efter köpet: Urban Delis måltidslösningar breddas hos Hemköp och Willys.

Axfood ökar ägandet i Urban Deli

Var femte handlare utsatt för hot

Så svarar handlarna i Trygghetsbarometern från Svensk Handel.

Handeln väntas stå emot lågkonjunkturen

Nyhetsbrev

Dole säljer i Sverige och Finland

Arkiv

Flera finalister i marknadsföringstävling

Microsoft köper mark i Sverige

Alla gräver inte guld vid gränsen

Gottekungen.se lägger ned. Kunderna rasar: "Kända bland de flesta banker nu".

Starkt halvår för Elgiganten

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina via sociala medier, pop up-butik och webbutik.

Så prioriterar Ica 2019

E-handel och convenience två av sju fokusområden.

Lyko börjar med paketskåp

På nytt jobb
Finansdirektör tillfällig vd på Kappahl

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder kliver han in som tillförordnad.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Betaltjänsten Glase lägger ner

De gör kollektion åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

På nytt jobb
Hon är ny chef på Ikea Sverige

På nytt jobb
Ny vd på Metallkretsen

Kappahl lovar nytt koncept - men först butik för Newbie

Öppnar tillfällig barnklädesbutik för att sedan bygga om ytan till ett helt nytt koncept.

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Nya Coop och Eurocash vid gränsen

400 miljoner plöjs ned i ny handelsplats i Storlien vid norska gränsen.

Leveranser samma dag i 36 städer

Julklappar för 23 miljarder

Apoteket ökar konkurrensen digitalt

På nytt jobb
Ny marknadsdirektör på Apoteket

De tar över Harald Nyborgs butiker

Handeln ska bli bäst på arbetsmiljö

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Fastighetsägaren: ”City Gross ska betala 13 miljoner”

Butik sprängd i Malmö

Ikea öppnar på Manhattan

Matsmart retirerar från Norge

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Efter vd-bytet: Nytt bakslag för Axfoods apotek

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158