Han tar plats på Dustin

| Av Erika Lindbom | Tipsa redaktionen

Pontus Willquist tar plats i koncernledningen.

Den 1 maj tillträder Pontus Willquist som ny chef för små och medelstora företag och B2C (business to consumer) på e-handelsbolaget Dustin. Genom sin nya roll tar han även plats i koncernledningen för bolaget.

Han har arbetat på Dustin i snart åtta år och kommer närmast från en tjänst som ansvarig för prissättning och analys. Han har tidigare varit ansvarig för bolagets onlineförsäljning. Innan han anställdes på Dustin ansvarade han för affärsutvecklingen på e-handlaren Brandos.

Pontus Willquist efterträder Göran Lindö som arbetat på Dustin i 10 år. Han går vidare till en tjänst som vd på ett norskt mjukvarubolag.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

Lindex stänger i Tidaholm

De tar plats i Katrineholm

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Nyhetsbrev

Lyko till Finland

Arkiv

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

Woki in - Satori ut

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

De tar plats i Linden

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Här öppnar Lyko

Helomvändning krävs för Lindex

Ny vd på Strongpoint

Handlarna mer optimistiska

Coop tappade försäljning

Coop Sverige tappade både butiksförsäljning och vinst.

Sibylla öppnar nytt i Västerås

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

Pricer ökar omsättningen

Nya chefer på Loomis

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Hoppfulla ministrar efter möte

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Byggmax till Malung

Björn Borg förvärvar finskt dotterbolag

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.154