23948sdkhjf

Pricer levererar

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

Bolagets hyllkantslösning installeras på Best Buy i USA och ungerska Euronics.

Den amerikanska konsumentelektronikkedjan Best Buy, som har drygt 1000 storformatsbutiker i USA, har valt att installera svenska Pricers digitala hyllkantsetiketter. Igår måndag meddelade Pricer att bolaget slutfört installationen av sin lösning i 60 butiker innan julhandeln hann komma igång.

Läs också: Ny CFO på Pricer

– I en shoppingmiljö där fler och fler kunder handlar både online och i fysiska butiker är det mycket viktigt att ha möjlighet att snabbt uppdatera priserna i våra butiker. Med digitala hyllkantsetiketter på plats kan medarbetarna fokusera på att betjäna kunder istället för att ändra pappersprisetiketter. Dessutom tillåter etiketterna vår butikspersonal att – på ett ögonblick – få viktig realtidsinformation såsom lagernivå, säger Nicole Nelson, chef för prissättning på Best Buy.

En annan som valt Pricers hyllkantslösning är den ungerska konsumentelektronikkedjan Euronics och under år 2017 installerades systemet i 10 av totalt 68 Euronics-butiker i Ungern. Detta genomfördes med hjälp av Pricers partner Szintézis Informatikai Zrt.

Det förväntade ordervärdet för samtliga butiker är 10 miljoner kronor. Det kommer inte att ha en väsentlig påverkan på företagets omsättning eller resultat, meddelar Pricer i ett pressmeddelande.

Pricer grundades i Uppsala år 1991.

Mer om: Best Buy | Euronics | Pricer
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Direkten öppnar – Intersport stänger

På nytt jobb
Före detta Blocket-vd till Icagruppen

176 miljoner till MQ

Ikea organiserar för framtiden – fullföljer uppsägningar

Krönika
Underskatta inte AI-assistenternas makt över våra köpbeslut

AI-assistenterna kommer att förändra spelreglerna inom handeln, skriver Judith Wolst.

Från Tele2 till Blocket

Nyhetsbrev

Ny marknad för Jysk

Arkiv

Fresks köper från XL

På nytt jobb
Ska sköta Orklas kommunikation

1

”Greta Thunberg-effekt” inom e-handeln

Krympt handelsyta i nyrenoverad Uppsalagalleria

Zetadisplay visar stark tillväxt

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Han är ny i Lek- & Babybranschen

Sjunde butiken för Dogman

Här stänger Åhléns också

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Så inleddes e-handelsåret 2019 – branscherna som ökade mest

Här öppnar Jem & Fix – blir butik nummer 50

TEKNIK
Swish växer snabbast inom e-handeln

Getswish vd: I fysisk handel återstår mycket att göra.

På nytt jobb
Han går till Nelly

Swisslog byggde ut e-jättens automatlager

Modebolaget Jascha i konkurs

Bolaget bakom modemärket har på egen begäran ansökt om konkurs.

Så mycket växte e-modehandeln

På nytt jobb
Ska sköta kommunikationen hos Scandi Standard

Från Nelly till Lyko

Så bygger du en lockande monter

Lärande – en fråga om liv eller död för retail

DEBATT
Avgörande förändring i höst – få handlare redo

Ikea satsar på batteriföretag

De är årets europeiska handlare

Ica säljer Hemtex till norsk kedja

På nytt jobb
Retailkonsult blir vd på Pizza Hut

Lidl-butik vid gränsen försenas

Camilla Malmströms konkurs: "Butikerna är fortsatt öppna"

Tillfälligt för solglasögonmärke

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145