Utökar samarbete för digital handel

| Av Erika Lindbom | Tipsa redaktionen

Ska ta fram en plattform för unified commerce på Gina Tricot.

Ateles Consulting meddelar idag att företaget blir helhetsleverantör för den digitala handeln på Gina Tricot efter ett flerårigt samarbete. Det innebär att Ateles ska ta fram Gina Tricots nya API-baserade plattform. Med den ska klädkedjan få sin plattform för unified commerce på plats och målet är bland annat att digitalisera Gina Tricots fysiska butiker.

- E-handel, omnikanal och digitalisering har fortsatt stort fokus för oss på Gina Tricot. Ateles har varit en strategisk partner till oss sedan 2009, och vi har under åren skalat upp vår e-handel till försäljning över hela Europa samt tagit fram flertalet omnikanallösningar som integrerar våra försäljningskanaler. Vi ser fram emot att nu ta nästa steg inom digital handel och ytterligare förbättra shoppingupplevelsen för våra kunder i samtliga försäljningskanaler, säger Magnus Månsson, vd på Gina Tricot.

Unified commerce beskrivs ofta som nästa steg framåt efter omnikanal. Med unified commerce finns det inte någon skillnad i data mellan olika kanaler. Det finns endast en plattform och information uppdateras i realtid oavsett kanal.



Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Fler företag säljer överskott på auktion

Coop säger upp avtalet med Postnord

Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Ny branschstandard ska stoppa tjuvtankning

Efter 16 år – nu slutar hon på Virke

Nyhetsbrev

Poolias vd avgår

Arkiv

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av entreprenörens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Så blir de nya avgifterna

I mars börjar Postnord ta ut moms och avgift för alla de postförsändelser som levereras från tredje land.

De tar plats i Katrineholm

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Även Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Ska ge snabb leverans av läkemedel – dygnet runt

De tar plats i Linden

Här öppnar Lyko

Positiva januarisiffror för Clas Ohlson

Karma till Storbritannien

Woki in - Satori ut

Handlarna mer optimistiska

Ny vd på Strongpoint

Käk hos Circle K

Bensinstationskedjan lanserar Petters och Käks ”Håll-käften”-burgare på 295 fullservicestationer i Sverige.

Åhléns säljer sexleksaker på nätet

Nya chefer på Loomis

Pricer ökar omsättningen

Hundratals får gå från Amazon

H&M behåller utdelning

Hoppfulla ministrar efter möte

Gurkorna blir till ”ortens batonger”

Rustar upp inför Alla hjärtans dag

Kosmetikkedja förlänger säkerhetsavtal

Elon lockas till Gävle

Åkeri först i Bjuv

Duni köper förpackningsbolag

Förlusttyngt år för Postnord

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.205