23948sdkhjf

Lidls expansion – ett magplask

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

USA-expansionen går långsamt.

Den tyska kedjan Lidls omfattande USA-expansion ser ut att bli något av ett fiasko, det skriver den tyska tidningen Manager Magazin.

Läs också: Lidl-butik vid gränsen försenas

Enligt tidningen har försäljningen inte levt upp till förväntningarna eftersom kedjan etablerat sig på fel platser, samtidigt som kostnaderna ökar på grund av att Lid byggt allt för stort och dyrt.

Lidl har haft ambitiösa planer i USA och hade som mål att ha 100 butiker i landet färdiga under 2017 – men det blev bara 47 och under 2018 planeras bara 20 nya butiker. Kedjan har tidigare meddelat att de nu kommer att se över sin strategi.

– Om du märker av ett misstag måste du korrigera det, sa Lidl-chefen Klaus Gehrig till Manager Magazin.

Mer om:Lidl |USA
Håll dig uppdaterad med Dagens Handel
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Mall of Scandinavia blir Westfield Mall of Scandinavia

20 butiker ska bort i modekedjan

Så ska Lidingö centrum bli en mötesplats

TEKNIK
Digitala plånböcker på frammarsch

Åhléns skönhetskoncept öppnar ny butik och onlineshop

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

Nyhetsbrev

Härligt mycket handel i Almedalen

Arkiv

Videointervju: Viktigt att förstå kunderna

Analyser bör vara spännande, inte tråkiga, menar retailexperten Neil Saunders.

WeSC behöver nytt kapital

Flaggskeppsbutik ska lyfta Intersport

Zetadisplay uppgraderar Ikeavaruhus

På nytt jobb
Han blir Icagruppens nya chefsstrateg

50 miljoner kronor till start up

Förlusten växer för VRG – ny produktlinje ska vända utvecklingen

Kappahl på sommarturné med Newbie

Ökad vinst för Netonnet – vd tror på fortsatt tillväxt

Jysks grundare svårt sjuk – sonen tar över

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Dagens Handel har pratat utmaningar och möjligheter med köpcentrumjätten Citycons nya vd F Scott Ball.

På nytt jobb
Ikea utser ny designchef

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Beijer gör dubbla förvärv

Rekordår för Elgiganten – tar marknadsandelar

Elektronikjätten ökar tillväxten både online och i butik samt storsatsar på utökat sortiment.

Källor: Coop tänker sälja av Netto-butiker

Hon är moderator för Retaildagen

Så ska kontanterna värnas – nytt lagförslag

Till Lyko från finansbranschen

Finansman ökar innehav i skohandlare

Altor in som storägare i XXL

MQ kämpar med omställningen – kunderna sviker

XL-Bygg förvärvar Spillersboda Byggmarknad

På nytt jobb
Från Lantmännen till Bergendahls

Klart: Systembolagets hemleveranser permanentas i hela landet

Ny vd för Erikshjälpen Second Hand

Stockmann säger upp 150

Citycon säljer två köpcentrum

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Sju av tio vill näthandla med Swish – bland nyheterna i Ecster Pay 2.0

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Pressmeddelande Ecster Pay Link

Sänd till en kollega

0.158